چهارشنبه 11 مهر 1403

واگذاری 973 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
واگذاری 973 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رضا خواجه‌ای اظهار داشت: این نهاد با وجود نیروهای تخصصی و فنی در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح استان و تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد، موفق عمل کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن بر رعایت اصول فنی و مهندسی و نظارت کمی و کیفی در اجرای پروژه‌های مسکن، توجه ویژه و تاکید جدی دارد.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه بهبود مسکن شهری، رونق زندگی، تولید و اشتغال را به دنبال دارد، افزود: کیفیت مسکن به لحاظ فراهم آوردن شرایط آرامش و آسایش انسان در رشد روانی، خلاقیت و شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی توجه به کیفیت در کنار کمیت و مهمتر از همه هماهنگی بین دستگاهی برای اجرای دقیق و به‌موقع پروژه‌ها و طرح‌های مسکن را امری مهم دانست و گفت: استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی استاندارد، نقش بی‌بدیلی در بهبود کیفیت، ایمنی و تاب‌آوری ساختمان‌ها داشته و امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خواجه‌ای یادآور شد: شناسایی و تملک زمین‌های مناسب برای ساختمان‌های شهری، انجام مطالعات اقتصادی و فنی اولیه، نظارت بر عملیات اجرایی پروژه‌های در دست احداث و ارتقای کیفیت ساخت و طراحی مجتمع‌های بزرگ و کوچک مسکونی، تجاری و خدماتی از جمله مواردی است از سوی بنیاد مسکن استان پیگیری و اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از واگذاری 973 واحد مسکونی از ابتدا تاکنون در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر این نهاد هزار و 67 واحد مسکونی در دست اجرا (مسکن شهری و طرح نهضت ملی مسکن) و 665 واحد مسکونی در دست تهیه نقشه دارد.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های در دست اجرای این نهاد افزود: پروژه‌های 368 واحدی گلشهر زنجان، 18 واحدی نگین خرمدره، 12 واحدی گلسار ابهر، 52 واحدی هیدج، 16 واحدی صائین‌قلعه، 96 واحدی هیدج، 96 واحدی آب‌بر، 72 واحدی خرمدره و 80 واحدی هیدج از جمله پروژه‌های در دست اقدام این نهاد است.