شنبه 8 اردیبهشت 1403

وحدت و همدلی در روزهای پر تلاطم سیل + عکس و فیلم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
وحدت و همدلی در روزهای پر تلاطم سیل + عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله همیشه خاطرات تلخ و غمگینی را برای مردم ما رقم زده است، خاطرات تلخی که مردمان فارس و لرستان و این روزها امامزاده داوود، مزداران و زرین دشت فیروزکوه و دیگر نقاط سیل زده کشور به خوبی آن را درک می کنند.

برای گزارشی از مناطق سیل‌زده به سمت روستای مزداران فیورزکوه حرکت کردیم و به روستا که وارد شدیم خرابی سیل اما تلاش های نیروهای امدادی توجه را به خود جلب می کرد.

خودروی مچاله شده و سقف به زمین رسیده و گل و لای خیابان ها... غمگین بود اما عزم نیروهای دیگر شهرها برای کمک به مردم زیبا و امیدوار کننده.

به گفت‌وگو با مادری پرداختم‌که چشمان گریانی از روستای سیل زده اش داشت و می گفت: چندین نفر در روستا فوت کرده‌اند و زندگی بدون هم محلی هایش برایش سخت بود.

با بغض سخن می گفت اما قدردان زحمات مردانی بود که از دیگر نقاط استان خود را به روستا رسانده بودند. پیرزن با اینکه غصه‌ی فردای روستا را می‌خورد اما توکلش به خدا بود.

در ادامه به جای جای روستا رفتم که هر جای آن حضور مسئولین ارشد و نیرو های امدادی از شهرهای پیشوا، ورامین، قرچک، بهارستان، اسلامشهر، تهران و بقیه شهرها نشان می‌داد که برای کمک به مردم روستا آمده بودند.

حضور استاندار، معاونین، فرماندهان سپاه، برخی فرمانداران، نیروهای هلال احمر، امدادی، شهرداری، بسیجیان، پاسداران و... برایم جالب بود و همه‌ی این‌ها سعی داشتند تا با رفع مشکلات مردم، امید را به اهالی سیل‌زده این روستا نوید دهند.

امیدواریم هر چه زودتر مشکلات روستاهای سیل زده رفع و زندگی مانند پیش از سیل در آن جاری شود...

گزارش‌گر: احمد شوری

وحدت و همدلی در روزهای پر تلاطم سیل + عکس و فیلم 2