شنبه 31 شهریور 1403

وحشت در دل کاربران ارز دیجیتال افتاد | بیت کوین زیر 50 هزار دلار می آید؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
وحشت در دل کاربران ارز دیجیتال افتاد | بیت کوین زیر 50 هزار دلار می آید؟

در هفته دوم ماه جولای، بیت کوین با ترس از ادامه کاهش قیمت مواجه است. پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح 4 ماه گذشته، بسیاری از سرمایه‌گذاران در ضرر قرار گرفته‌اند و این موضوع باعث ایجاد چالش در پیش‌بینی آینده شده است.

در حال حاضر، احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا زیر 50,000 دلار وجود دارد و فعالان بازار منتظر واکنش سرمایه‌گذاران بزرگ هستند. همچنین، ریزش بیشتر قیمت ممکن است فشار بیشتری بر سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و هولدرهای قدیمی بیت کوین ایجاد کند.

به نظر می‌رسد ریشه روند نزولی فعلی ترکیبی از فروش بیت کوین توسط دولت‌های آمریکا و آلمان و بازپرداخت بدهی‌های صرافی Mt. Gox به طلبکارانش باشد. این دلایل در مجموع باعث شده‌اند تا بار دیگر، «ترس شدید» بر بازار کریپتو حاکم شود.

در این مطلب، فاکتورهایی که می‌توانند در هفته جاری بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارند را بررسی خواهیم کرد.

احتمال ریزش بیشتر قیمت بیت کوین

در حالی که به نظر می‌رسید رشد اخیر قیمت یبت کوین از کف 53,000 دلاری در زمان کلوز کندل هفتگی نیز ادامه داشته باشد، این کندل در حوالی 55,485 دلار بسته شد و بسیاری را ناامید کرد.

مارک کالن (Mark Cullen) تحلیلگر مشهور در توییتی در این باره نوشت:

با کلوز هفتگی بیت کوین در سطحی پایین‌تر از کف ماه می، می‌توان جهش روز جمعه را به یک الگوی «جهش گربه مرده» تشبیه کرد و احتمالا در هفته‌های آتی به ریزش ادامه خواهیم داد.

شرکت تحقیقاتی سنتیمنت (Santiment) نیز بر دامنه عملکرد ضعیف بیت کوین و آلت کوین‌ها تاکید کرد و نوشت:

پس از یک جهش کوتاه‌مدت و افزایش امید معامله‌گران، بازار رمزارزها دوباره نشانه‌هایی نشان داد و ترس را دوباره میان سرمایه‌گذاران بازگرداند. بیت کوین در 24 ساعت اخیر 2.3%، در هفته گذشته 8.6% و در ماه گذشته 18.4% کاهش یافته است. اکثر آلت کوین‌ها ریزش به مراتب بیشتری را تجربه کرده‌اند.

تونی سورینو (Tony Severino)، دیگر معامله‌گر محبوب فضای رمزارزها نیز در توییتی از ریزش بیت کوین به زیر باند پایینی اندیکاتور باندهای بولینگر خبر داد و گفت:

بیت کوین در پایان هفته پایین‌تر از باند پایینی اندیکاتور باندهای بولینگر بسته شد. این یک سیگنال فروش است. ریزش بیشتری در دستور کار قرار دارد.

متیو هایلند (Matthew Hyland)، تحلیلگری که به پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌اش شهرت دارد نیز این بار دیدگاه مشابهی دارد. وی در این رابطه می‌گوید:

بیت کوین یک شکست هفتگی خارج از محدوده تثبیت چند ماهه خود را تایید کرده است. البته هنوز در یک روند صعودی قرار داریم. برای از بین رفتن این روند قیمت باید به زیر 38,000 دلار سقوط کند. بنابراین روند صعودی کاملا دست نخورده باقی مانده است. با این حال، با این شکست هفتگی، مسیر برای ریزش بیشتر باز خواهد شد.