پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ورود سامانه جدید بارشی از عصر پنج شنبه به خراسان شمالی / سردتر شدن 8 درجه ای استان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ورود سامانه جدید بارشی از عصر پنج شنبه به خراسان شمالی / سردتر شدن 8 درجه ای استان

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت:: براساس آخرین نقشه های هواشناسی سامانه بارشی باران، برف و رگبار از عصر روز پنج شنبه وارد استان خراسان شمالی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: رگبار بارش در اوایل شب پنج شنبه در شهرستان های اسفراین، فاروج و بخش هایی از شیروان پیش بینی می شود.

گلرخ با اشاره به اینکه اوایل روز جمعه در پاره ای از نقاط استان همراه با رگبار و برف خواهد بود، گفت: همچنین بارش باران و برف که از روز پنج شنبه آغاز می شود ادامه پیدا می کند و تا شب جریان دارد.

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی با بیان اینکه کولاک برف در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست، گفت: پیش بینی می شود حداکثر برف در ارتفاعات به 20 الی 30 سانتی متر و در سایر نقاط استان حداکثر به 10 سانتی متر برسد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این پیش بینی شده است که حداکثر میزان بارش در استان به 20 ال 30 میلی متر برسد و وزش باد شدید در جنوب شرق استان، جنوب و بخش هایی از شمال غرب استان دور از انتظار نخواهد بود.

گلرخ یادآور شد: سرعت باد شدید بین 10 الی 15 متر بر ثانیه خواهد بود که کاهش 6 تا 8 درجه ای از روز جمعه تا صبح شنبه استان را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس مسئول بیان داشت: براساس پیش بینی های انجام شده و وارد شدن سامانه بارشی جدید به استان و باتوجه به لغزندگی معابر، جاده ها، کاهش دما و کولاک برف در ارتفاعات توصیه می شود از تردد های غیرضروری خودداری شود.

وی همچنین به توصیه های کاربردی در بخش دامی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: دمای گلخانه ها و محل پرورش دام و طیور تنظیم شود و از ورود روان آب ها به محل پرورش ماهی های سردآبی جلوگیری شود، همچنین کندوهای زنبور عسل عایق بندی شوند.

انتهای پیام / رحمانی