سه‌شنبه 17 مهر 1403

وزارت بهداشت: سن ازدواج افزایش و فرزندآوری به تأخیر افتاده است

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
وزارت بهداشت: سن ازدواج افزایش و فرزندآوری به تأخیر افتاده است

سن ازدواج دختران به بالای24 سال و سن پسران به بیش از 25 سال افزایش یافته است که توازن برقرار کردن اقدامی است که از حاکمیت بر می آید و فقط به عهده وزارت بهداشت نیست.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر گفت: آمار ثبت ولادت ها در سال جاری بیش از 300هزار ولادت کمتر از سال 94 بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حامد برکاتی افزود: یک میلیون و 370 هزار ولادت در سال 94 ثبت شده و برآورد می شود، امسال این آمار به یک میلیون و 200 هزار ولادت برسد.

وی به رشد 1/1 درصدی جمعیت سال 98 نسبت به سال 97 اشاره و تصریح کرد: سن ازدواج افزایش و فرزندآوری به تأخیر افتاده است که حل این مشکل فقط به عهده وزارت بهداشت نیست و همکاری جهادی را می طلبد.

وی ادامه داد: سن ازدواج دختران به بالای24 سال و سن پسران به بیش از 25 سال افزایش یافته است که توازن برقرار کردن اقدامی است که از حاکمیت بر می آید و فقط به عهده وزارت بهداشت نیست.

وی با بیان این که 80 درصد اقدامات به خارج از وزارت بهداشت مربوط می شود، اظهار کرد: جوانان باید زودتر ازدواج کنند و فرزندآوری را به تأخیر نیندازند.

لینک کوتاه: asriran.com/002wwn