یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

وزارت علوم به دنبال ارتقای سطح کیفی دیپلماسی علمی است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
وزارت علوم به دنبال ارتقای سطح کیفی دیپلماسی علمی است

تبریز - رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم به دنبال ارتقای سطح کیفی دیپلماسی علمی است.

تبریز - رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم به دنبال ارتقای سطح کیفی دیپلماسی علمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای توسعه دیپلماسی علمی و هم چنین گسترش روابط بین‌الملل دانشگاه‌های شمال غرب، شامگاه چهارشنبه نشستی با حضور وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی و محمد زاده عطار معاون ارتباطات بین‌الملل مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مدیران همکاری‌های بین المللی دانشگاه‌های شمالغرب کشور در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور رئیس و هیأت رئیسه و جمعی از مسئولین دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

وحید حدادی اصل، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این اجلاس ضمن تشریح محورهای کلی دیپلماسی علمی بر لزوم بستر سازی جهت جذب دانشجویان بین الملل و تبادل استاد دانشجو تاکید کرد و گفت: همچنین انتقال دانش و فناوری، حفظ کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی، اسلام شناسی و ایران شناس امری ضروری بوده که باید در اولویت کاری خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: حضور فعال در سازمان‌های علمی و بین المللی و کسب موقعیت‌های بین المللی، اتخاذ سیاست‌های نو آورانه و فناورانه از دیگر محورهای همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم بوده که در این راستا سیاست‌های کلی وزارت هم گامی با کلیه مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: با اتخاذ این سیاست‌ها و عملی کردن آن‌ها می‌توانیم در مباحث مهم دیپلماسی علمی در سطح بین الملل به اهداف و آرمان‌های خود دست یابیم.

حدادی اصل با بیان این‌که وزارت به دنبال ارتقای سطح کیفی دیپلماسی علمی است، گفت: این اجلاس برگزاری شده توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، در راستای همفکری و هم‌گامی با منطقه و ارائه پیشنهاد و راهکارها و علمی کردن آن‌ها می‌باشد، لذا وزارت علوم به دنبال تسهیل فعالیت و برنامه‌های اجرایی از سمت دانشگاه‌ها بوده تا بتواتیم در راستای گسترش دیپلماسی علمی در سطح بین الملل گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه و مراکز پارک علم و فناوری علاقه‌مند برای انجام فعالیت‌ها و همکاری‌های علمی باشد، وزارت آمادگی کامل خود را با امکان سنجی و تسهیلگری برای کمک، اعلام می‌کند.