سه‌شنبه 17 مهر 1403

وزش باد زنجان را در می‌نوردد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزش باد زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید اغلب مناطق این استان را دربر خواهد گرفت.

سونا صرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در این مناطق به 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی با بیان اینکه هوای زنجان تا اواسط هفته آینده، روند افزایشی خواهد داشت، به وضعیت آب و هوایی این استان طی امروز و فردا اشاره کرد و اظهار داشت: امروز صبح آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر نیز شاهد رگبار باران ضعیف همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید لحظه‌ای خواهیم شد.

صرفی افزود: بعدازظهر فردا / جمعه نهم خرداد ماه / نیز رگبار باران به صورت پراکنده و توام با رعد و برق را در نقاط مختلف این استان خواهیم داشت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را 25 درجه سانتیگراد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت 2 درجه افزایش نشان می دهد.

این کارشناس هواشناسی گفت: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با 9+ درجه سانتیگراد و ماهنشان نیز با 35 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنگ ترین و گرم ترین نقاط این استان گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*