دوشنبه 16 مهر 1403

وزش باد زنجان را در می‌نوردد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزش باد زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید از بعدازظهر پنجشنبه / 19 تیر ماه / مناطق مختلف این استان را در می‌نوردد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از روز جمعه /20 تیر ماه / بر شدت وزش باد افزوده شده و این وضعیت جوی تا روز یکشنبه /22 تیر ماه / جریان خواهد داشت و سرعت آن در برخی نقاط استان می تواند به 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی با بیان اینکه امروز آسمان زنجان قسمتی ابری تا ابری و در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می شود، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، میزان دمای هوای این استان تا اوایل هفته با کاهش نسبی مواجه خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی مدت یاد شده میزان دمای هوای این استان بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

سلطانی به میزان دمای هوای این استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده سجاس در شهرستان خدابنده با 15 درجه سانتیگراد و گیلوان در شهرستان طارم با 40 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم ترین نقطه این استان ثبت شد.

وی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان 22 درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، 2 درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*