دوشنبه 16 مهر 1403

وزش باد زنجان را در می‌نوردد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزش باد زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد از بعدازظهر امروز یکشنبه /12 مرداد ماه / مناطق مختلف این استان را در می‌نوردد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با سرعت نسبتا شدید ادامه خواهد داشت و احتمال بارش پراکنده و ضعیف باران نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، اظهار داشت: میزان دمای هوای این استان امروز و فردا روند افزایشی دارد و در مناطق گرمسیری حداکثر دما به 40 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید و مجدد از روز سه شنبه هوای استان خنک خواهد شد.

سلطانی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای 13+ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و حلب، دندی و ماهنشان با دمای 37+ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شدند.

وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 18 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دمای هوای شهر زنجان در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، 2 درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*