دوشنبه 16 مهر 1403

وزش باد زنجان را در می‌نوردد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزش باد زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد که طی چند روز گذشته این استان را در نوردیده است هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، وزش باد در برخی نقاط این استان می تواند در حد نسبتا شدید با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز باشد.

وی اظهار داشت: امروز آسمان زنجان صاف است و وضعیت جوی پایداری را در سطح استان شاهد خواهیم بود و میزان دما نیز طی 2 روز آینده کمی افزایش خواهد یافت اما از روز یکشنبه / دوم شهریور ماه / تا پایان هفته، زنجانی ها شاهد هوای خنک خواهند بود.

سلطانی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته، زرین رود از توابع شهرستان خدابنده با بیشینه دما 38 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین و خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه نیز با کمینه دما 10+ سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین مناطق این استان گزارش شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، دمای فعلی شهر زنجان را 19 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: میزان دمای هوای زنجان نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان با دمای 13 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان چهارمین استان خنک در بین مراکز استان های کشور به ثبت رسید که در قیاس با چند روز گذشته میزان دمای هوای این استان کمی افزایش پیدا کرده بود.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*