دوشنبه 9 مهر 1403

وزش باد نسبتا شدید زنجان را در می‌نوردد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزش باد نسبتا شدید زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید از بعدازظهر سه‌شنبه /20 فروردین / مناطق مختلف این استان را درمی‌نوردد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در نقاط مختلف این استان به 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت برسد و شامگاه نیز شاهد بارش‌های پراکنده باران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه میزان دمای هوای زنجان نیز از فردا روند افزایشی خواهد یافت، اظهار داشت: این وضعیت جوی برای چهارشنبه و پنجشنبه نیز پیش بینی می شود.

سلطانی تصریح کرد: میزان دما هوای این استان طی 24 ساعت گذشته 2 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش یافت و زنجانی ها هوای خنک‌تری را در این روز از سال نسبت به روزهای قبل تجربه کردند.

سلطانی میزان دمای فعلی شهر زنجان را 13 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*