شنبه 1 اردیبهشت 1403

وزنه‌بردار زن کهگیلویه‌وبویراحمدی به ایران پشت کرد / عاقبت زن تکواندوکار در انتظار خانم وزنه‌بردار + تصویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وزنه‌بردار زن کهگیلویه‌وبویراحمدی به ایران پشت کرد / عاقبت زن تکواندوکار در انتظار خانم وزنه‌بردار + تصویر

وزنه‌بردار زن کهگیلویه‌وبویراحمدی که تنها دارای رتبه "نهم" مسابقات آسیایی بود با انتشار پستی در صفحه مجازی خود، خبر از مهاجرت از ایران و پناهنده‌شدن داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر گم شدن یکی از وزنه برداران زن ایران در حین برگزاری مسابقات بین المللی و سپس اعلام خبر پناهنده شدن این ورزشکار به کشور آلمان مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت و مانور زیادی روی این مساله دادند.

ساعتی پیش نیز وزنه بردار زن کهگیلویه و بویراحمدی با انتشار پستی در صفحه مجازی خود خبر از خداحافظی خود با ایران و پناهنده شدن به یکی از کشورهای خارجی داد و در واقع به مملکت و کشور خود پشت کرد. در سال های اخیر برخی ورزشکارانی که ایران را به مقصد سایر کشورها ترک کرده و پناهنده شده بودند عموماً به موفقیت چندانی دست پیدا نکردند و نتوانستند افتخارات گذشته خود را تکرار کنند و صرفا با پشت کردن به مملکت خود به مهره سوخته ای برای رسانه ها و ابزاری برای سوءاستفاده رسانه ای تبدیل شدند. اکنون با پناهنده شدن این وزنه بردار بعید نیست چنین سرنوشتی در انتظار کسی باشد که پیش از این نیز نتوانسته بود افتخار قابل توجه و بزرگی برای ایران به دست بیاورد و گام در مسیری گذاشته است که تکواندوکار نفر سوم المپیک گذاشت و در مسیر سقوط قرار گرفت.

این وزنه بردار کهگیلویه و بویراحمدی که در مسابقات بین المللیِ شرکت کرده، رتبه نهمی آسیا و بیست و یکم مسابقات جهانی بهترین مقام های کسب شده توسط وی بوده است در سال های اخیر از سوی مسئولان ورزشی کشور مورد حمایت خوبی قرار داشته است و همین رشد وی نیز با حمایت هایی بوده که از سوی مسئولان ورزشی کشور انجام شده است و اگر افتخار یا موفقیتی در مسابقات داشته است به برکت ایران و لباس تیم ملی وزنه برداری ایران بوده است.

این در حالی است که کیمیا علیزاده به عنوان نفر سوم المپیک و دارنده مدال برنز بزرگترین رقابت ورزشی دنیا پناهنده شد و در نهایت نتوانست تحت عنوان یک کشور مستقل در المپیک 2020 شرکت کند و تحت عنوان تیم پناهجویان که پرچم خاصی هم نداشت شرکت کرد و نتوانست به مدالی دست پیدا کند و اکنون باید دید چه سرنوشتی در انتظار این وزنه بردار دارنده رتبه نهم آسیا که پناهنده شده قرار دارد.

انتهای پیام /