شنبه 31 شهریور 1403

وزیر امور خارجه با خانواده محمدرضا نوری دیدار کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
وزیر امور خارجه با خانواده محمدرضا نوری دیدار کرد

پدر و همسر محمدرضا نوری (ابوعباس) در خصوص پیگیری پرونده ایشان با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

در همین خصوص خانم بشری سعد همسر محمدرضا نوری در حساب شخصی خود در ایکس نوشت: بحمدالله همراه پدر همسرم، دیداری با آقای دکتر عراقچی داشتیم. توضیحاتی در خصوص پرونده اسارت همسرم آقای محمدرضا نوری به ایشان دادیم که مفید بود و قول پیگیری دادند.

همسر محمدرضا نوری همچنین نوشت: از وزیر محترم برای اینکه وقت گذاشتند و سخن ما را شنیدند، ممنونیم. امیدواریم اینک رئیس دستگاه دیپلماسی و بویژه آقای رییس جمهور مجدانه پیگیر پرونده باشند تا هر چه سریع‌تر و قبل از آنکه دیر شود، این فرزند ایران به کشور باز گردد.

خانواده محمدرضا نوری 24 اردیبهشت سال جاری نیز با وزیر خارجه فقید شهید حسین امیرعبداللهیان دیدار کردند.

وزیر امور خارجه فقید نیز در این دیدار با اشاره به وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی برای حمایت از حقوق کنسولی ایرانیان در اقصی نقاط جهان، بر اهتمام ویژه مسئولین کشور به خصوص دستگاه دیپلماسی برای پیگیری پرونده آقای محمد رضا نوری تاکید کرد.

شهید امیرعبداللهیان همچنین ضمن تشریح تلاش‌های صورت گرفته تاکنون در این خصوص، خطاب به پدر و همسر آقای نوری تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی از هیچ تلاشی برای کمک و مساعدت به آقای نوری و تسریع در روند آزادی و انتقال ایشان به کشور فروگذار نخواهد کرد.

محمدرضا نوری شهروند و نظامی ایرانی در تاریخ سوم فروردین 1402 در منطقه «زیونه» بغداد توسط کماندو‌های آمریکایی ربوده شد و تاکنون در اسارت نیرو‌های آمریکایی در عراق است.

نیرو‌های آمریکایی با ادعای مشارکت محمدرضا نوری در قتل یک شهروند آمریکایی به نام «استیون ادوار ترول» او را ربوده و حتی در منطقه «کراده» بغداد دادگاه را برگزار می‌کنند، در حالی که مطابق اسناد متقن و شفاف در زمان قتل این شهروند آمریکایی، محمدرضا نوری در فرودگاه نجف بوده و تصاویر و اسناد هویتی‌اش در گیت فرودگاه نجف ثبت و این مدارک ضمیمه پرونده شده است.