دوشنبه 11 تیر 1403

وزیر علوم عضو هیأت علمی وابسته دانشگاه تهران شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
وزیر علوم عضو هیأت علمی وابسته دانشگاه تهران شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران عصر امروز در آیین افتتاح باشگاه طلایه داران علم در پردیس شمالی دانشگاه تهران گفت: باشگاه طلایه داران علم با هدف شناسایی و حمایت هدفمند از دانشمندانی که در عرصه بین المللی باعث افتخار شده اند، ایجاد شده است. در اولین روزهای خدمتگذاری ام این ایده را داشتم که این باشگاه را راه اندازی کنیم. البته ماه هاست که فعالیت باشگاه شروع شده و امروز با حضور وزیر رسمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: معتقدیم بحث بین المللی سازی منحصر به تعدادی از اعضای هیات علمی خاص نمی شود و همه اعضا در بخش های آموزشی، فرهنگی باید مشارکت داشته باشند و اساتید ما باید به صورت جامع نگر فعالیت ها را دنبال کنند. برخی اساتید در حوزه آموزش برخی در حوزه پژوهش و یا جذب دانشجویان بین المللی و یا فرهنگی شاخص و فعال هستند. مقیمی ضمن اشاره به اینکه در حال تعریف گرنت ویژه فرهنگی هستیم، گفت: در باشگاه طلایه داران علم شاخص هایی مد نظر است که یکی از مهمترین آن ها، استنادات علمی است. وی از حمایت 3.5 میلیاردی از اعضای باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران در قالب گرنت پژوهشی در سال ابتدایی آغاز به کار باشگاه خبر داد و گفت گفت: کارت‌هایی برای 100 نفر عضو باشگاه در نظر گرفته شده که امروز بین 30 تا 50 میلیون تومان برای آن ها واریز شد و این کارت‌ها ابتدای هر سال شارژ خواهند شد. رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: از وزیر علوم دعوت شده که عضو هیأت علمی وابسته دانشگاه تهران باشند و همچنین ایشان به عنوان اولین عضو باشگاه طلایه‌داران علم خواهند بود. وی با اشاره به ارتقای رتبه بین‌المللی دانشگاه تهران گفت: در نظام رتبه‌بندی یو اس نیوز رتبه 329 جهانی را کسب کردیم و دانشگاه تهران به عنوان رتبه اول بین دانشگاه‌های داخلی، 269 رتبه با دانشگاه رتبه دوم فاصله دارد. مقیمی گفت: دانشگاه تهران برای اولین بار به عنوان یک دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی وبومتریکس رتبه زیر 300 جهانی را کسب کرده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانشگاه تهران باشگاه طلایه داران سیدمحمد مقیمی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است