جمعه 8 تیر 1403

وضعیت از این سیاه‌تر نشد؛/ فرار ایران از یک فاجعه بزرگ: مرسی ایتالیا!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
وضعیت از این سیاه‌تر نشد؛/ فرار ایران از یک فاجعه بزرگ: مرسی ایتالیا!

تیم ملی والیبال ایتالیا، والیبال ایران را از یک فاجعه بزرگ نجات داد.

به گزارش "ورزش سه"، در یکی دیگر از بازی های روز آخر هفته سوم لیگ ملتهای والیبال، تیم ایتالیا توانست با نتیجه سه بر یک از سد ترکیه بگذرد و با این برد دور مقدماتی لیگ ملتها را با رتبه سوم به پایان برساند.

در این دیدار ایتالیایی ها ست های اول، سوم و پنجم را به ترتیب با نتایج 25 بر 21، 25 بر 19 و 25 بر 21 پیروز شدند و ترکیه ای ها نیز ست دوم را با نتیجه 26 بر 24 بردند. شاگردان فردیناندو دجورجی حالا باید در پلی آف لیگ ملتها به مصاف فرانسه بروند.

در این بازی، الساندرو بوولونتا بیست و شش امتیاز برای ایتالیا به دست آورد و در تیم ملی والیبال ترکیه، آدیس لاگومژیا بیست و یک امتیاز کسب کرد.

اما ایتالیایی ها علاوه بر اینکه یک برد روحیه بخش کسب کردند به تیم ملی والیبال ایران نیز کمک کردند تا لیگ ملتهای والیبال در رتبه آخر به پایان نرساند. در صورتی که ترکیه می توانست ایتالیا را از پیش رو بردارد، جای ایران را در رتبه پانزدهم می گرفت و فاجعه برای تیم ملی والیبال ایران تکمیل می شد.

همچنین با شکست ترکیه تیم ملی والیبال ایران رنکینگ فدراسیون جهانی را با رتبه پانزدهم به پایان رساند. البته با توجه به اینکه چند روز دیگر مسابقات چلنجر کاپ آغاز خواهد شد، تیم های مصر و بلژیک این فرصت را خواهند داشت تا از ایران در رنکینگ پیشی بگیرند.

وضعیت از این سیاه‌تر نشد؛/ فرار ایران از یک فاجعه بزرگ: مرسی ایتالیا! 2
وضعیت از این سیاه‌تر نشد؛/ فرار ایران از یک فاجعه بزرگ: مرسی ایتالیا! 3