شنبه 9 تیر 1403

وعده وزیر به بازنشستگان تامین اجتماعی | خیالتان راحت باشد!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
وعده وزیر به بازنشستگان تامین اجتماعی | خیالتان راحت باشد!

سید صولت مرتضوی، وزیر کار گفت: دستور آقای مخبر این بود تأمین منابع با قید فوریت صورت بگیرد؛ امیدواریم شرمنده بازنشستگان نشویم. قانون و مصوبه دولت درباره پرداخت، علی‌الحساب تامین و پرداخت خواهد شد. در ادامه هم احکام را صادر می‌کنیم و معادل احکام، پرداخت‌ها انجام خواهد گرفت و آنها که کمتر گرفته‌اند اصلاح خواهد شد.

سید صولت مرتضوی در جلسه هیات دولت امروز، در میان خبرنگاران درباره واریزی علی‌الحساب به حساب بازنشستگان، اعلام کرد که احکام بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی کشوری، فولاد و تأمین اجتماعی را صادر خواهیم کرد.

وی افزود: دولت منابع پرداخت علی‌الحساب را برای بخشی از صندوق‌ها تامین کرده است و برای صندوق تأمین‌اجتماعی هم بحث شد، چون گفته شده از محل فروش سهام شرکت‌ها این منابع تأمین شود و به محض اینکه منابع بیاید، پرداخت انجام می‌شود.

وزیر کار گفت: دستور آقای مخبر این بود تأمین منابع با قید فوریت صورت بگیرد؛ امیدواریم شرمنده بازنشستگان نشویم. قانون و مصوبه دولت درباره پرداخت، علی‌الحساب تامین و پرداخت خواهد شد. در ادامه هم احکام را صادر می‌کنیم و معادل احکام، پرداخت‌ها انجام خواهد گرفت و آنها که کمتر گرفته‌اند اصلاح خواهد شد.

در تاریخ (4 تیر ماه 1403) رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت خبر داد.

همچنین در این تاریخ داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است.

وی افزود: با عنایت به تصویب آئین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (3 تیرماه) هیأت دولت، در روزهای آینده مبلغی به صورت علی الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب سازی، تسویه قطعی به عمل آید.

گفتنی است، بر اساس بند الحاقی یک ماده 29 لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال 1403 در سال اول معادل 40 درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام 30 درصد مابه‌التفاوت تا 90 درصد یاد شده خواهد بود. آئین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین روز گذشته (5 تیر ماه) علی بهادری جهرمی در صفحه خود، خبری را منتشر کرد:

از این رو، بازنشستگان کشور حساب های خود را بررسی کنند.

وعده وزیر به بازنشستگان تامین اجتماعی | خیالتان راحت باشد! 2
وعده وزیر به بازنشستگان تامین اجتماعی | خیالتان راحت باشد! 3