شنبه 8 اردیبهشت 1403

وقتی 3-0 برای پیروزی کافی نیست / رمونتادای تاریخی بورنموث با چهار گل!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
وقتی 3-0 برای پیروزی کافی نیست / رمونتادای تاریخی بورنموث با چهار گل!

بورنموث در شرایطی که با نتیجه سه بر صفر از لوتون عقب بود، در نهایت به پیروزی 4-3 دست یافت.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار بورنموث و لوتون یکی از خاص‌ترین دیدارهای فصل فوتبال انگلستان بود؛ جایی که دیدار معوقه هفته هفدهم برگزار شد و در شرایطی که لوتون با سه گل برابر تیم میزبان جلو بود، با شکست 4 بر 3 روبرو شد تا یکی از خاص‌ترین کامبک‌های تاریخ فوتبال انگلیس ثبت شود.

بعد از اینکه بازی اصلی پس از 59 دقیقه در دسامبر گذشته با حمله قلبی تام لاکیر کاپیتان لوتون متوقف شد قرار بود این دیدار دوباره آغاز شود و این شروع برای لوتون با سه گل در نیمه اول همراه بود تا به نوعی شاگردان راب ادواردز در همان نیمه اول کار را تمام کنند اما این همه اتفاقات این دیدار نبود.

دومینیک سولانکه بلافاصله پس از شروع نیمه به گل رسید و سپس میزبان در دقیقه 65 با گل‌های الیا زبارنی و آنتوان سمنیو توانست به گل تساوی دست یابد تا اینکه لوتون در دقیقه چهارم با گل سمنیو در دقیقه 83 تسلیم شد.

قطعاً نمایش شاگردان ارائولا یکی از خاص‌ترین نمایش‌های فصل فوتبال انگلیس بود که موفق شدن با حمایت هواداران و درخشش سولانکه شبی به یاد ماندنی را در ذهن هواداران فوتبال انگلستان به جا بگذارند اما در واقعیت این تنها کامبک شگفت‌انگیز تاریخ لیگ برتر انگلیس نبوده است. لیگ برتر انگلیس که هر هفته با اتفاقات خاصی همراه است حالا به 30 سالگی رسیده و در واقع با مرور هر هفته از این سی سال، لحظه‌های دراماتیکی در ذهن علاقه‌مندان فوتبال ثبت می‌شود. اکنون نگاهی خواهیم داشت به کامبک‌های خاصی که با سناریوی بازیکنان بورنموث برابر لوتون پیش رفت.

معجزه فوتبال و کامبک‌های خاص فوتبال انگلیس لیدز یونایتد در تاریخ 7 نوامبر 1997 برابر دربی کانتی با همین سناریو در ورزشگاه خانگی خود یعنی الند رود به همین نتیجه رسید.

ویمبلدون برای تکرار این اتفاق مقابل وستهم در 9 سپتامبر 1998 در آپتون پارک شب خاصی را سپری کرد. پس از اینکه وستهم در عرض 13 دقیقه با سه گل پیش افتاد، شاگردان جو کینیر مربی تیمش بلند شدند تا در نیمه دوم نمایش خیره کننده‌ای به نمایش بگذارند و 4 گل به ثمر برسانند.

هنوز هم خاص‌ترین کامبک لیگ برتر انگلیس در دیدار تاتنهام و منچستریونایتد رقم خورده است؛ تاتنهام تحت هدایت گلن هادل، در نیمه اول در ورزشگاه وایت هارت لین با سه گل مقابل منچستریونایتد پیش افتاد اما شاگردان فرگوسن با درخشش بی‌بدیل دیوید بکهام در لندن موفق شدند 5 گل در نیمه دوم ثبت کنند تا بازی را با نتیجه 5 بر 3 پیروز شوند.

وقتی 3-0 برای پیروزی کافی نیست / رمونتادای تاریخی بورنموث با چهار گل! 2
وقتی 3-0 برای پیروزی کافی نیست / رمونتادای تاریخی بورنموث با چهار گل! 3