دوشنبه 16 مهر 1403

وقت تغییر نیست، فیفا دی بعدی در راه است / تغییر موضع فدراسیون چین: برانکو فعلا نمی‌رود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
وقت تغییر نیست، فیفا دی بعدی در راه است / تغییر موضع فدراسیون چین: برانکو فعلا نمی‌رود

گزارش‌های اخیر رسانه‌ای در چین مدعی است برانکو ایوانکوویچ فعلا در پست سرمربی‌گری تیم ملی چین ماندگار خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو باخت پیاپی تیم ملی چین در فیفا دی اخیر در این کشور یک موج بزرگ انتقادی علیه برانکو ایوانکوویچ به راه افتاد و رسانه‌ها یک‌صدا و در اتحادی بی‌سابقه خواهان اخراج سرمربی تیم ملی این کشور بودند.

سایت چینی sohu می‌گوید فدراسیون فوتبال چین ابتدا قصد داشت برانکو را اخراج کرده و آنتونیو، سرمربی تیم ملی زیر 21 سال این کشور، به عنوان گزینه اول جانشینی او تعیین شده بود. اما در ادامه در فدراسیون فوتبال چین مخالفت‌هایی با این تغییر در کادر فنی تیم ملی رخ داد.

مدافعان برانکو در فدراسیون معتقدند اخراج او در حالیکه تیم ملی باید در اکتبر دو بازی دیگر در انتخابی جام جهانی انجام بدهد صحیح نیست.

این سایت به نقل از یکی از روزنامه‌نگاران مطرح چینی، لی شوان می‌گوید اگر فدراسیون تنها به خاطر آرام کردن عصبانیت عمومی بخواهد سرمربی تیم ملی را اخراج کند این درست نیست. چرا که ما به زودی باید در دو بازی مهم به میدان برویم و این تازه شروع یک چرخه معیوب دیگر خواهد بود.

رسانه‌های چینی که تا دیروز یک صدا خواهان اخراج برانکو بودند امروز منطقی‌تر به ماجرا نگاه می‌کنند و می‌گویند فدراسیون تنها باید در شرایطی اقدام به اخراج برانکو کند که برای دوران بعد از او یک برنامه گذار سیستماتیک داشته باشد. هر نوع تصمیم احساسی به زیان فوتبال ملی در چین خواهد بود.

با این حساب به نظر می‌رسد که برانکو و کادر فنی‌اش دست کم تا پایان فیفا دی اکتبر در چین ماندگار خواهند بود.

وقت تغییر نیست، فیفا دی بعدی در راه است / تغییر موضع فدراسیون چین: برانکو فعلا نمی‌رود 2