پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ویدئو | تولید دستگاهی برای جمع‌آوری بخارات بنزین / جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش آلودگی هوا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ویدئو | تولید دستگاهی برای جمع‌آوری بخارات بنزین / جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش آلودگی هوا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، باتوجه به خطرات ناشی از استنشاق بخار بنزین برای سلامتی انسان و همچنین خطرات زیست محیطی انتشار بخارات هیدروکربنی در هوا، لزوم کاهش انتشار این بخارات و آلاینده‌های محیطی برکسی پوشیده نیست و در بسیاری از کشورهای جهان قوانین و مقررات زیست محیطی شدیدی برای کنترل و کاهش انتشار آنها وضع شده است. از طرفی، باتوجه به هزینه بالای تولید یا واردات بنزین و مصرف بی‌رویه این فراورده استراتژیک درکشور، بازیافت بخارات این فراورده ارزش اقتصادی بسیار بالایی خواهد داشت.

از این رو شرکت دانش‌بنیان کهاب گستران آیریک دستگاهی طراحی کرده است کهضمن جمع‌آوری بخارات مضر سوخت بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت، آنها را به مایع تبدیل کرده و مجددا به مخزن برگشت می‌دهد. این دستگاه علاوه برکاهش آلودگی هوا، از هدر رفتن انرژی و بازگشت بخارات بنزین به چرخه مصرف جلوگیری می‌کند و ریسک خطر انفجار و آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد. این محصول که مزایای فراوانی برای بخش صنعت و محیط زیست کشور دارد، یک سوم مشابه خارجی خود قیمت دارد و مانع از جلوگیری ارز از کشور شده است. در ادامه ویدئویی را درخصوص دستگاه ساخته شده توسط این شرکت دانش‌بنیان مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانش بنیان آلودگی هوا بخارات بنزین محیط زیست این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است