جمعه 14 اردیبهشت 1403

pvc و ورق mdf مقایسه ورق

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
pvc و ورق mdf مقایسه ورق

در سال های اخیر انواع تخته های چوبی برای کابینت آشپزخانه عرضه شده است. به طور مثال تخته سه لا و تخته فیبر با چگالی متوسط دو نمونه از این تخته ها هستند.

رپرتاژ آگهی: در خانه های امروزی، ام دی اف و پی وی سی انتخاب های محبوب تری برای قفسه بندی و کفپوش هستند. هر دو دیزاین فوق العاده برای هر خانه یا شرکتی هستند و شما را قادر می سازند سبکی منحصر به فرد ایجاد کنید.

می پردازیم.PVC و ورق MDFحال در ادامه به تفاوت های بین ورق

1) ام دی اف یک محصول چوبی مهندسی شده است که از ترکیب الیاف چوب با چسب چسب رزینی تحت فشار بالا برای تشکیل پانل ها نوعی پلاستیک است که به دلیل دوام، سبکی و مقاومت در برابر رطوبت شناخته شده است. پی وی سی در دو مدل ساخته می شود: پی وی سی سخت و انعطاف پذیر.

2) درواقع ام دی اف نوعی چوب با چگالی بالا است. هشتاد و دو درصد ام دی اف از الیاف چوب، نه درصد فرمالدئید، هشت درصد آب و یک درصد واکس پارافین تشکیل شده است. چوب الیاف با چگالی متوسط 500 تا 1000 کیلوگرم بر متر مکعب است. پی وی سی یک پلیمر پلاستیکی مصنوعی ترموپلاستیک است. در لوله ها و همچنین ساخت درها و پنجره ها از پی وی سی استفاده می شود، و نیز ورق های ایمنی مواد غذایی یکی از رایج ترین کاربردهای پی وی سی محسوب می شود. شکل پذیری و چکش خواری آنها را به انتخابی محبوب برای استفاده در انواع اقلام تبدیل کرده است.

جدول مقایسه ورق ام دی اف و پی وی سی

پی وی سی

ام دی اف

پارامترهای مقایسه

کلرید پلی وینیل

تخته فیبر با چگالی متوسط

شکل فرم

قالب گیری سخت

قالب گیری آسان

قالب گیری

مبلمان پایین تر و کف پوش و غیره،

مبلمان و کابینت درجه یک و غیره

کاربرد

ام دی اف چیست؟

تخته فیبر با چگالی متوسط نوعی چوب مهندسی شده است. از الیاف چوبی ساخته شده است که در اثر تجزیه چوب نرم یا باقیمانده چوب سخت به وجود آمده است. ام دی اف را می توان برای مصارف مختلفی استفاده کرد. به دلیل انعطاف پذیری بیشتر در پروژه های مدرسه و به دلیل سطح مستحکم در مبلمانی مانند کابینت استفاده می شود. در هنگام برش ام دی اف مقادیر قابل توجهی ذرات گرد و غبار تولید می شود، در نتیجه هنگام برش باید از ماسک تنفسی استفاده کرد. ام دی اف اولین بار در دهه 1980 در مقیاس وسیع تولید شد. آمریکای شمالی و اروپا اولین مکان هایی بودند که ام دی اف تولید شد.

از رنگ برای طبقه بندی انواع مختلف ام دی اف استفاده می کنند. ام دی اف فوق سبک که بسیار مقاوم در برابر رطوبت است، سبز رنگ است و ام دی اف مقاوم در برابر آتش که قرمز یا آبی می باشد.

ام دی اف به چند دسته تقسیم می شود؟

اکثر ام دی اف ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد: ام دی اف سبک، ام دی اف استاندارد و ام دی اف با چگالی بالا. ام دی اف استاندارد از الیاف چوب با چسب رزین مصنوعی برای تشکیل تخته تشکیل شده است. ام دی اف سبک مانند استاندارد است اما سبک تر و کمی ضعیف تر از ام دی اف استاندارد است..

ام دی اف چندین مزیت دارد:

1) ام دی اف از نظر اندازه و استحکام یکنواخت است.

2) ام دی اف ممکن است به اشکال مختلف قالب گیری شود. علاوه بر این، به دلیل اینکه ام دی اف نسبت به چوب طبیعی انبساط و انقباض کمتری دارد، ابعادی که ارائه می دهد نسبتاً پایدار هستند.

3) یکی دیگر از مزایای ام دی اف این است که با چسب و رنگ چوب به خوبی کار می کند.

اگرچه ام دی اف معایب متعددی نیز دارد:

1) متراکم تر از تخته سه لا و نئوپان است.

2) اگر ام دی اف بی کیفیت باشد، در صورت اشباع شدن با آب، احتمالا متورم یا ترک می خورد.

3) نکته منفی دیگر این است که اگر ام دی اف در محیط مرطوب و بدون هیچ گونه بسته بندی یا مهر و موم نگهداری شود، ممکن است منحرف یا منبسط شود.

پی وی سی چیست؟

پی وی سی نوعی پلاستیک است که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود و سومین ماده پرمصرف جهان است. یوگن باومن، شیمیدان آلمانی، آن را در سال 1872 کشف کرد. پی وی سی در سرتاسر جهان تقاضای زیادی دارد زیرا کاربردهای گسترده ای دارد و برای تولید طیف وسیعی از محصولات در زندگی روزمره ما استفاده. می شود

بیشتر بخوانید: ورق فومیزه تک لایه 16 میل کارخانه احسان کار اصفهان

پی وی سی به دو شکل مختلف موجود است: سخت و انعطاف پذیر. نوع پلاستیک مورد استفاده بر اساس کاربرد مشخص می شود.

پی وی سی در شکل سفت و سخت خود معمولاً در ساخت و ساز و لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. پی وی سی معمولا در طیف گسترده ای از رنگ ها و شکل ها موجود می باشد.

فرم سخت پی وی سی کاربردهای متعددی مانند ساخت خط لوله و عایق الکتریکی دارد، اما فرم انعطاف پذیر کاربردهای کمتری دارد و به طور گسترده در تولید بطری های پلاستیکی استفاده می شود.

پی وی سی برای آسان تر کردن زندگی ما بسیار ارزشمند است ولی باید با دقت مواد پی وی سی را دفع و بازیافت نمود.

از آنجایی که لوله فلزی مستعد خوردگی، اکسیداسیون و تخریب است، پی وی سی اغلب به عنوان جایگزین استفاده می شود. پی وی سی به دلیل هزینه کم، دوام و سهولت نصب، یکی از پرمصرف ترین پلیمرها در جهان می باشد که روز به روز محبوب تر می شود. پی وی سی در اشکال و اندازه های مختلف از جمله شکل های ساده و زنگوله ای موجود است. زمانی که پی وی سی به درستی ساخته شود، عمری 50 ساله دارد. با این حال، معایب متعددی دارد، از جمله چون نقطه ذوب بالای آن.

لوله های پی وی سی به طور کلی به چهار دسته بندی می شوند: پی وی سی غیر پلاستیک، پی وی سی اصلاح شده، پی وی سی کلر دار و پی وی سی مولکولی گرا.

تفاوت بین فوم پی وی سی و تخته پی وی سی چیست؟

تخته پی وی سی از پی وی سی ساخته شده است، و در نتیجه چگالی آن 3-4 برابر بیشتر از فوم پی وی سی است.

ام دی اف یا پی وی سی (کدام را باید استفاده کنید؟)

اگر در حال قالب‌گیری هستید، بهتر است از پی وی سی در فضای باز استفاده کنید و از ام دی اف در داخل خانه بهتر است استفاده شود. ا گر لوله های جدیدی در ساختمان استفاده می کنید با توجه به مزایای پی ی سی بهتر است از پی وی سی استفاده کنید و اگز به دنبال ساختن کابینت و میز و صندلی هستید از ام دی اف استفاده کنید.

به خلاصه می توان گفت تفاوت اصلی بین پی وی سی و ام دی اف:

پی وی سی مخفف پلی وینیل کلراید است در حالی که ام دی اف تخته فیبر با چگالی متوسط است.

. پی وی سی در دهه 1960 کشف شد در حالی که ام دی اف در سال 1872 کشف شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

pvc و ورق mdf مقایسه ورق 2
pvc و ورق mdf مقایسه ورق 3