یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پاسخ وزارت علوم به یک خبر

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پاسخ وزارت علوم به یک خبر

پیرو انتشار خبری در خبرآنلاین وزرات علوم واکنش نشان داد.

در پی انتشار خبری با عنوان «تغییرات اتوبوسی در وزارت علوم» در تاریخ 8 شهریور وزارت علوم توضیحاتی در قالب یک جوابیه ارائه داد.

در این جوابیه آمده است:

«فرایند انتخاب روسای دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی بدین شرح است که مطابق ماده واحده «تفویض صلاحیت انتخاب روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی» که در جلسه 764 مورخ 5/3/1394 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مشترک وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تصویب رسیده است، به منظور تسهیل در فرایند انتخاب روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، وظیفه تایید روسای مزبور مطابق بند «ب» ماده 4 آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به کمیته ای با ترکیب ذیل واگذار می شود:

1. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها 2. وزیر علوم 3. وزیر بهداشت 4. دبیر شورای انقلاب عالی انقلاب فرهنگی 5. رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای انقلاب فرهنگی.

روند قانونی در انتخاب روسای دانشگاه‌ها به صورت کاملا دقیق و در مجرای قانونی خویش انجام شده و به هیچ وجه یک شبه و اتوبوسی نبوده است. بلکه آخرین مرحله که تصویب و تایید نهایی کمیته مزبور در شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، به عنوان تمام فرایند وانمود شده و باعث ایجاد شبهه گردیده است و لذا تیتر خبری تغییرات اتوبوسی در سک شبه اصلا صحیح نبوده و موکدا تکذیب می‌گردد.»

4747

کد خبر 1680617