دوشنبه 7 آبان 1403

پایان عملیات انتقال ایرانیان از مکه / همه حجاج امشب به کشور بازمی‌گردند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پایان عملیات انتقال ایرانیان از مکه / همه حجاج امشب به کشور بازمی‌گردند

شب گذشته همه حجاج ایرانی حاضر در مکه مکرمه از فرودگاه جده به کشور بازگشتند و مسجدالحرام خالی از ایرانیان شد و امروز عملیات بازگشت حجاج کشورمان به پایان می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز عملیات بازگشت حجاج کشورمان از سرزمین وحی به پایان می‌رسد و به این ترتیب همه 39 هزار و 635 ایرانی که برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان اعزام شده بودند، به شهرهای خود خواهند رسید.

البته شب گذشته پرواز حجاج کشورمان از فرودگاه جده به پایان رسید و در آخرین روز یک هزار و 125 ایرانی در قالب هشت کاروان به کشور بازگشتند و امروز نیز یک هزار و 595 ایرانی در قالب 14 کاروان از فرودگاه مدینه عازم ایران اسلامی می‌شوند. با توجه به برنامه سازمان حج و زیارت، قبل از ماه محرم همه حجاج ایرانی عربستان را ترک می‌کنند و در نخستین اقدام، مکه مکرمه از حجاج ایرانی خالی شد. بر همین اساس، هیچ پروازی از فرودگاه جده به ایران صورت نمی‌گیرد و همه پرواز حجاج از مدینه است. امشب در عربستان شب اول محرم است و براساس تصمیم سعودی‌ها پرده خانه خدا امشب طی مراسمی تعویض می‌شود. امسال حدود 900 هزار نفر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف شدند که 39 هزار و 635 نفر آن‌ها ایرانی بودند. عملیات اعزام زائران ایرانی از 22 خرداد آغاز شد و تا نیمه تیرماه همه زوار به سرزمین وحی منتقل شدند. همچنین عملیات بازگشت حجاج از 23 تیرماه آغاز و امشب به پایان می‌رسد. انتهای پیام /