دوشنبه 16 مهر 1403

پاییز مصرف آب در استان سمنان به خاطر کرونا 10 درصد افزایش داشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پاییز مصرف آب در استان سمنان به خاطر کرونا 10 درصد افزایش داشت

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: 10.28 درصد مصرف آب مشترکان این شرکت پس از شیوع کرونا و توصیه کارشناسان برای رعایت بهداشت فردی در مقابله با این ویروس در پاییز امسال افزایش یافت.

محمد طاهری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با وجود تعطیلی مساجد، تکایا، مدارس و دیگر مشترکان، مصرف آب در استان سمنان در فصل سرد پاییز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی ادامه داد: مصرف آب مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از مهر امسال تا کنون از مرز 10 میلیون و 80 هزار و 505 متر مکعب گذشت.

وی بیان کرد: پاییز سال گذشته قبل از شیوع کرونا و با وجود فعالیت بخش‌های مختلف مانند مراکز آموزشی و خدماتی مصرف آب مشترکان آب و فاضلاب استان سمنان 9 میلیون و 141 هزار و هشت متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: مشترکان شرکت آب و فاضلاب در مصرف بهینه در رعایت بهداشت و نیازهای زندگی اهتمام ویژه داشته باشند و از اسراف پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه بارز این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان 20 ثانیه شستشوی دست ها است که می تواند از هدررفتن حداقل 6 لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه شهروندان به منظور صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برای شستن خودرو، فرش و امور غیرضروری از استفاده آب آشامیدنی پرهیزکنند، تاکید کرد: شست و شوی خودروها و فرش به مراکز خدماتی سپرده شود.

در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصرف خانگی اختصاص دارد.

100 درصد جمعیت شهری استان سمنان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*