شنبه 29 اردیبهشت 1403

پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران بر اساس قوانین آموزشی دانشجویان بین‌الملل است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران بر اساس قوانین آموزشی دانشجویان بین‌الملل است

میره ای، مدیرکل آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص توافق این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان حشدالشعبی گفت: دانشگاه تهران در 10 سال اخیر بیش از 3 هزار دانشجوی خارجی داشته و این مسئله طبیعی است؛ چرا که دانشگاه تهران یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور و نماد آموزش عالی ایران است. وی افزود: پذیرش دانشجوی خارجی برای ما فرقی ندارد و باید مورد تایید وزارت...

میره ای، مدیرکل آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص توافق این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان حشدالشعبی گفت: دانشگاه تهران در 10 سال اخیر بیش از 3 هزار دانشجوی خارجی داشته و این مسئله طبیعی است؛ چرا که دانشگاه تهران یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور و نماد آموزش عالی ایران است.

وی افزود: پذیرش دانشجوی خارجی برای ما فرقی ندارد و باید مورد تایید وزارت خارجه و سایر سازمان‌های امنیتی باشند و تا کنون این طور نبوده که با تیم و گروهی به صورت دسته ای با آنها قرارداد داشته باشیم و بخواهیم تسهیلات برای آنها داشته باشیم.

مدیرکل آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: تمام دانشجویان خارجی طبق آیین نامه شورای پذیرش مورد بررسی قرار می گیرند و گروه آموزشی، مدارک را بررسی می کند و پس از بررسی ها و نظر موافق دانشکده، در شورای پذیرش دانشگاه تهران که نمایندگان دانشکده ها و امور بین الملل دانشگاه است، پرونده های مورد تایید در این شورا بررسی و در صورت تایید به وزارت علوم ارسال می شود.

وی ادامه داد: دانشجو، در صورت پذیرش دانشجویان از سوی وزارت علوم، در دانشگاه تهران پذیرش می شود.

میره ای خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه تهران هیچ گونه توافقی که بخواهد روال ما نسبت به گروه یا شخصی باشد، نداشته و برای دانشگاه تهران در زمینه پذیرش دانشجوی بین الملل فرقی ندارد که از کدام کشورها می آیند و پذیرش این دانشجویان بر اساس قوانین آموزشی دانشجویان بین الملل است.