پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

پرتغال آماده توسعه روابط فرهنگی با ایران است

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پرتغال آماده توسعه روابط فرهنگی با ایران است

سفیر پرتغال در ایران در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما باید به دنبال رواج ادبیات پرتغال و ایران باشیم و از فرصت رویدادهای فرهنگی استفاده کنیم.

به گزارش مشرق، کارلوس کاستا نهوش در بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: با توجه به توانمندی‌های ایران در حوزه فرهنگی می‌توانیم با مقامات فرهنگی پرتغال رایزنی کرده و روابط خود را در آینده توسعه دهیم.

وی افزود: از جمله اقدامات می‌تواند حضور دو کشور در نمایشگاه‌های کتاب باشد و بتوان فرصت‌هایی برای ترجمه آثار کشورها فراهم کرد.

سفیر پرتغال در ایران با اشاره به برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب تهران و مهمان نوازی ایرانی‌ها اضافه کرد: ما باید به دنبال رواج ادبیات پرتغال و ایران باشیم و از فرصت رویدادهای فرهنگی استفاده کنیم.

وی در خصوص چاپ برخی کتب ترجمه در ایران نیز گفت: چنین رویدادهایی مورد استقبال است و امیدواریم در دور بعدی نمایشگاه تعداد کتب ترجمه شده را افزایش دهیم.

کاستا نهوش همچنین به ارتباطات ورزشی ایران و پرتغال و حضور کی روش اشاره کرد و گفت: سیاست‌های ورزشی موجب نزدیکی کشورها به یکدیگر و ایجاد حس اعتماد و دوستی می‌شود و سفارت پرتغال حامی چنین سیاست گذاری‌هایی است.

منبع: مهر