یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

پرداخت حق‌التدریس‌های 1400 هیأت علمی و اساتید مدعو دانشگاه تهران

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پرداخت حق‌التدریس‌های 1400 هیأت علمی و اساتید مدعو دانشگاه تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور رؤسای دانشکدگان، دانشکده‌ها و مراکز و مؤسسات وابسته دانشگاه تهران برگزار شد، درباره پرداخت حق‌التدریس اعضای هیأت علمی و استادان مدعو گفت: بر اساس سیاست‌گذاری‌هایی که در ضوابط اجرایی بودجه 1400 وجود داشت و به بودجه 1401 هم منتقل شد، مشکل اصلی دانشگاه در زمینه حق‌التدریس اعضای هیأت علمی و استادان مدعو به خصوص در پردیس‌های اقماری، مربوط به سقف پرداخت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حق‌التدریس‌ها بر اساس ضوابط اجرایی سالانه صورت می‌گیرد، گفت: منابع مالی مورد نیاز برای حق‌التدریس واحدهایی که در سال 1400 استاد حق‌التدریس داشته‌اند را تأمین کردیم اما با وجود ابلاغ معاون آموزشی دانشگاه، برخی واحدها و دانشکده‌ها هنوز اطلاعات همکاران حق‌التدریس را بارگذاری نکرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران افزود: دانشکده‌ها باید تا 31 شهریور ماه نسبت به بارگذاری اطلاعات حق‌التدریس اساتید اقدام می‌کردند بنابراین مسئولیت عدم پرداخت حق‌التدریس این اساتید بر عهده واحدهایی است که بارگذاری اطلاعات مربوطه را انجام نداده و یا با تأخیر انجام داده‌اند. دکتر نوحه‌گر تاکید کرد: هر پردیس دانشگاهی که اطلاعات اساتید حق‌التدریسی را بارگذاری کند و چرخه مالی به صورت کامل طی شده باشد، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع نیز پرداخت‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: منابع مالی برای بحث حق‌التدریس تأمین شده و محدودیتی وجود ندارد؛ ولی بر اساس ضوابط اجرایی 1401، هر پرداخت حق‌التدریس باید همراه با پرداخت حقوق صورت گیرد.

نوحه‌گر همچنین از تغییر کارگزار بیمه تکمیلی دانشگاه تهران پس از 15 سال خبر داد و گفت: یارانه 50 درصدی بیمه تکمیلی درمان که تا به حال فقط شامل حال کارمندان دانشگاه می‌شد، در قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان، برای اعضای هیأت علمی شاغل نیز برقرار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران افزود: همچنین پوشش 30 درصدی بیمه تکمیلی درمان برای اساتید و کارکنان بازنشسته دانشگاه تهران نیز در دستور کار قرارداد جدید است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانشگاه تهران اساتید حق التدریس احمد نوحه‌گر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است