یک‌شنبه 15 مهر 1403

پرداخت 75 درصد مطالبات گندم کاران هرمزگان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پرداخت 75 درصد مطالبات گندم کاران هرمزگان

مدیرشعب بانک کشاورزی هرمزگان از پرداخت 75 درصد مطالبات گندم کاران استان خبر داد.

دنیای اقتصاد - بندرعباس - مهدی جهان نجاتی گفت: تاکنون بیش از 75 درصد مطالبات گندمکاران هرمزگان پرداخت شده و امیدواریم 25 درصد مانده مطالبات گندم کاران به مبلغ 250 میلیارد تومان، حداکثر ظرف این هفته پرداخت شود. وی ضافه کرد: تا کنون بیش از 6 میلیون تن گندم در کشور خریداری‌شده که اعتبار آن توسط بانک کشاورزی پرداخت‌شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان درخصوص بیمه مزارع گندم گفت: در استان هرمزگان 6800 هکتار کشت گندم تحت پوشش بیمه قراردارد. جهان نجاتی افزود: دراستان از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 222 مورد تسهیلات ازدواج به مبلغ 72 میلیارد تومان پرداخت شده همچنین در این مدت 139 مورد بااعتبار تقریباً 14 میلیارد تومان تسهیلات فرزند آوری پرداخت شد.

وی درادامه به خسارت سیل سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون درحدود 5000 فقره تسهیلات جبران خسارت سیل پرداخت شد تا کمکی باشد برای آنکه مسیر تولید در باغات و در بخش کشاورزی‌مان ادامه پیدا کند. جهان نجاتی همچنین اعلام کرد:300 میلیارد تومان تسهیلات دربخش‌های گلخانه، شیلات و اصلاحات باغات طبق بند الف تبصره 18 پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ازابتدای سال تاکنون برای احداث بیست هکتار گلخانه تسهیلات پرداخت شده‌است و تلاش داریم تا پایان سال این مقدار را به صد هکتار برسانیم. مدیرشعب بانک کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان در حال حاضر ده درصد از گلخانه‌های کشور را در اختیار دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی استان، هرمزگان می‌تواند به هاب گلخانه کشور تبدیل شود چرا که گلخانه می‌تواند با یک دهم مصرف آب درکشت بیرون، هفت برابر تولید محصول در فضای باز را داشته باشد و این برای استان هرمزگان که با مشکل کم‌آبی مواجه است بسیار مفید خواهد بود.