یک‌شنبه 6 آبان 1403

پرده جدید از یک رقابت قدیمی در عربستان / رونالدو به حریف قدیمی رسید: خوش آمدی ایوان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پرده جدید از یک رقابت قدیمی در عربستان / رونالدو به حریف قدیمی رسید: خوش آمدی ایوان!

کریستیانو رونالدو و ایوان راکیتیچ بعد از سالها فردا بار دیگر با پیراهن دو تیم رقیب به مصاف هم می‌روند؛ این بار در لیگ عربستان و در دیدار النصر و الشباب.

به گزارش "ورزش سه"، النصر و الشباب فردا در هفته بیست و یکم لیگ روشن به مصاف هم می‌روند اما این مسابقه برای فوتبال‌دوستان اهمیت ویژه‌ای دارد. با پیوستن ایوان راکیتیچ به الشباب در ماه ژانویه بعد از سالها شاهد جدال این ستاره سابق بارسا با کریستیانو رونالدو خواهیم بود.

الشباب در نیمه اول فصل شرایط خوبی نداشت ولی هواداران این تیم امیدوارند با راکیتیچ بتوانند به جمع مدعیان اضافه شود. آنچه امید آنها را بیشتر کرده درخشش استثنایی او در اولین بازی‌اش با پیراهن الشباب است. راکیتیچ در اولین بازی با پیراهن این تیم با شوتی تماشایی دروازه ضمک را باز کرد و این گل به عنوان گل هفته لیگ عربستان انتخاب شد.

کریستیانو رونالدو تا کنون 17 بار مقابل ایوان راکیتیچ بازی کرده و 15 بازی درحالی بوده که اسطوره پرتغالی پیراه رئال مادرید را به تن داشته و در دو بازی دیگر کریستیانو برای پرتغال به میدان رفته است. راکیتیچ در رده باشگاهی با پیراهن بارسا و سویا و در رده ملی با پیراهن کرواسی مقابل رونالدو ایستاده است.

درحالیکه فردا تعداد تقابل‌های کریستیانو و راکیتیچ به عدد 18 می‌رسد تا امروز رونالدو مقابل ستاره کروات 9 پیروزی و 6 شکست داشته و یک بازی از تقابلهای این دو با تساوی به پایان رسیده است.

اولین مواجهه این دو به فصل 11-2010 برمی‌گردد، زمانی که رونالدو با پیراهن رئال مادرید در کوپا دل‌ری به مصاف سویایی رفت که راکیتیچ را در اختیار داشت. آن بازی با گلهای مسوت اوزیل و امانوئل آده‌بایور به سود تیم رونالدو به پایان رسید.

در هفده مسابقه‌ای که این دو ستاره تا کنون مقابل هم داشته‌اند رونالدو به تیمهای راکیتیچ 13 گل به ثمر رسانده و او به تیمهای کریستیانو 3 گل زده است.

پرده جدید از یک رقابت قدیمی در عربستان / رونالدو به حریف قدیمی رسید: خوش آمدی ایوان! 2