چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پردیس سینمایی آسمان می‌تواند نماد فرهنگ و هنر یزد باشد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پردیس سینمایی آسمان می‌تواند نماد فرهنگ و هنر یزد باشد

ملک‌ثابت، مدیرکل امور حقوقی حوزه هنری یزد گفت: پردیس سینمایی آسمان با توجه به موقعیت و طراحی متناسب با معماری بومی، می‌تواند به یک مجموعه فرهنگی هنری ماندگار و شاخص تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ملک ثابت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا درباره ساخت پردیس سینمایی آسمان در شهر میراث جهانی یزد اظهار داشت: از دهه 70 منتظر وقوع این اتفاق خوب در استان بودیم و حوزه هنری نیز برای تحقق آن رایزنی و پیگیری‌های زیادی انجام داد.

وی با بیان اینکه اجرا و تحقق این طرح، یک انتظار شیرین است، افزود: احداث چنین مجموعه‌ای از جمله خواسته‌ها و مطالبه هنرمندان و دغدغه مسئولان و مدیران استان بود و امیدواریم هر چه زودتر شاهد افتتاح این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی باشیم.

رئیس سابق حوزه هنری استان یزد با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های توسعه‌ای سازمان سینمایی حوزه هنری در سطح کشور بیان کرد: خوشبختانه حوزه هنری در زمینه نهضت سینماسازی و توسعه فضاهای فرهنگی هنری نگاه خوبی به استان‌ها از جمله یزد دارد.

مدیرکل امور حقوقی حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مناسب این مجتمع و طراحی خوب، همگن و متناسب آن با معماری بافت تاریخی، این پردیس سینمایی می‌تواند یک مجموعه فرهنگی ماندگار و شاخص باشد.

وی با بیان اینکه این مجموعه همچنین می‌تواند به یکی از نمادهای فرهنگی و هنری یزد تبدیل شود، اظهار کرد: پردیس سینمایی آسمان با بهره‌مندی از امکانات، تجهیزات و فناوری روز دنیا به یاری خدا، فضایی جذاب، مطمئن و مطلوب برای مردم استان به ویژه خانواده‌های یزدی و گردشگران داخلی و خارجی ایجاد خواهد کرد.

پردیس سینمایی آسمان در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع در چهار طبقه با زیربنای هفت هزار و 500 متر مربع با مشارکت شهرداری یزد و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «بهمن سبز» حوزه هنری در مدت دو سال در بافت تاریخی شهر یزد احداث می‌شود.

این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی دارای شش سالن سینما با ظرفیت حدود 870 صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز 350 نفره است و در ساخت آن از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین فناوری و استانداردهای سازه و نمایش استفاده خواهد شد.

انتهای پیام /