جمعه 15 تیر 1403

پرسپولیس در اعتصاب، استقلال در تعطیلی؛/ خمس فرمول قهرمانی را از برانکو رُبود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پرسپولیس در اعتصاب، استقلال در تعطیلی؛/ خمس فرمول قهرمانی را از برانکو رُبود!

تراکتور یکی از جذابترین تیمهای این فصل لیگ برتر ایران است که با حضور ستاره‌های جدید سروشکل یک تیم مدعی قهرمانی را خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، خرید چهار ستاره، گام نخست محمدرضا زنوزی برای تهیه تیمی بود که توان مقابله با سه ضلعی قهرمانی فوتبال ایران را داشته باشد. در سالهای گذشته و با خروج تراکتور از جمع مدعیان، قطب چهارگانه فوتبال ایران یک عضو مهم خود را از دست داده و حالا این پرسپولیس، استقلال و سپاهان هستند که به عنوان مدعیان قهرمانی شناخته می‌شوند اما مالک تراکتور قصد دارد این توازن را دوباره بر هم بزند.

در روزهایی که پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی تمرینات خود را تعطیل کرده و بازیکنانش حاضر به استارت شروع تمرینات نیستند و همچنین استقلال هنوز حتی یک بازیکن هم برای فصل آینده به خدمت نگرفته، این تراکتور است که جلوتر از تیمهای پایتخت کمپ خود را در غربی‌ترین منطقه شهر برپا کرده است.

پاکو خمس از ارتفاع بالا و محل استقرار دوربین‌های تلویزیونی عملکرد بازیکنانش را ارزیابی می‌کرد.

جذب حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری و سعید آقایی، نشان داد که خمس چه سیاستی را برای نقل و انتقالات خود در پیش گرفته است. حالا او یک نام بزرگ دیگر را هم در این فهرست جای داده تا ترکیب تدافعی تیمش را کامل کند و با خط دفاع کاملا تغییر یافته پای به فصل بیست و سوم بگذارد.

تیم پاکو خمس فصل گذشته باوجود نتایج درخشان، مشکلات دفاعی جدی داشت و حالا سرمربی اسپانیایی با اطلاع از نظم فوتبال ایران، قصد دارد این مشکلات فردی و تیمی را برطرف کند. به نظر او کاملا در یافته که برای قهرمانی در لیگ برتر، خط دفاعی مستحکم از اهمیت بیشتری برخوردار است و با 5 مدافع هماهنگ، باکیفیت و پرتوان، احتمال قهرمانی به وضوح بالاتر میرود - همانطور که پرسپولیسِ یحیی گل‌محمدی با همین شیوه توانست به فرم قهرمانی بازگردد.

ریکاردو آلوز، ستاره پرتغالی تیم تراکتور، مهمترین امید گلسازی این تیم محسوب می‌شود.

جالب اینکه برانکو ایوانکوویچ نیز در سال دوم بازگشت به ایران، به چنین واقعیتی رسید و برای لیگ شانزدهم و با جذب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و... تمرکز خود را روی دفاع گذاشت و تیمی را بنا نهاد که 5 قهرمانی متوالی را با اتکا به دیوار آهنین دفاعی به دست آورد.

شجاع خلیل‌زاده شاید کلیدی‌ترین بازیکن خط دفاعی تراکتور باشد که در سالهای گذشته دو بار با پرسپولیس بازی در فینال آسیا را تجربه کرده و مهره مهم تیم برانکو، کالدرون یحیی بوده است. او دو فصل هم در لیگ ستارگان بر تجربه بازی خود افزود و حالا در اوج پختگی به تبریز بازگشته تا دفاع قرمزها را سر و سامان بخشد.

حسین پورحمیدی بعد از 17 کلین‌شیت فصل گذشته، به دنبال دستیابی به دستکش طلایی در فصل جاری خواهد بود.

نکته مهم در مورد شجاع این است که باتوجه به جدایی 4 بازیکن باسابقه تراکتور (کیانی، اخباری، ثاقبی و محمدی) او گزینه اصلی کاپیتانی برای تراکتور محسوب می‌شود و احتمالا به عنوان رهبر تی‌تی‌ها در فصل جاری خودنمایی کند.

البته خط میانی خود را هم حفظ کرده که شاید این موضوع از نگاه هواداران تراکتور مغفول مانده باشد. حفظ صفا هادی، ریکاردو آلویز و گوستاوو واگنین به عنوان سه بازیکن خارجی، ماموریتی است که مدیران تراکتور به خوبی از پس انجام آن برآمدند و حالا ثبات حضور این سه مهره باکیفیت، تراکتور را برای فصل آینده در موقعیتی مطلوب قرار می‌دهد.

چهره ویژه تمرینات تراکتور، شجاع خلیل‌زاده است که باتجربه سه قهرمانی لیگ برتر و دو فینال آسیا، کاپیتان احتمالی این تیم خواهد بود.

تنها مشکل تراکتور برای ترکیب اصلی، خرید سه بازیکن در خط آتش است که با جدایی محمد عباس‌زاده و رضا اسدی، نیاز به خرید مهاجم نوک جدی‌تر از همیشه احساس می‌شود. شایعات حاکی از آن است که تراکتور در حال مذاکره با مهاجم لالیگایی مدنظر پاکو خمس است.

شروع زودهنگام و منظم تمرینات با حضور ستاره‌های سرشناس، باعث شده تا تراکتور در قامت یک مدعی جدی پای به پیش فصل لیگ بیست و سوم بگذارد؛ شاید با چند خرید دیگر، تیم تحت رهبری پاکو خمس، طلسم قهرمانی پرشورها را در لیگ برتر بشکند.

صفا هادی از عراق به ایران بازگشته تا شایعات حضور او در تیم نیروی هوایی نیز کاملا از بین بروند.
پرسپولیس در اعتصاب، استقلال در تعطیلی؛/ خمس فرمول قهرمانی را از برانکو رُبود! 2
پرسپولیس در اعتصاب، استقلال در تعطیلی؛/ خمس فرمول قهرمانی را از برانکو رُبود! 3
پرسپولیس در اعتصاب، استقلال در تعطیلی؛/ خمس فرمول قهرمانی را از برانکو رُبود! 4
پرسپولیس در اعتصاب، استقلال در تعطیلی؛/ خمس فرمول قهرمانی را از برانکو رُبود! 5
پرسپولیس در اعتصاب، استقلال در تعطیلی؛/ خمس فرمول قهرمانی را از برانکو رُبود! 6