شنبه 14 مهر 1403

پروانه استاندارد واحدهای تولیدی متخلف باطل می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پروانه استاندارد واحدهای تولیدی متخلف باطل می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: واحدهای تولیدی که پروانه آنها تعلیق شده، حداکثر سه‌ماه فرصت دارند، تا نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام کنند، در غیر این‌صورت پروانه کاربرد علامت استاندارد آنها ابطال و از ادامه فعالیت منع خواهند شد.

داود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 6 ماهه اول سال جاری، 123 فقره پروانه کاربردعلامت استاندارد در استان تعلیق و ابطال شده است.

وی اظهار داشت: طی این مدت و با برگزاری جلسات کمیته علائم این اداره، با تعلیق 81 فقره پروانه کاربردعلامت استاندارد اجباری و ابطال 42 فقره پروانه استاندارد اجباری و تشویقی نیز موافقت شد.

این مسؤول ادامه داد: به محض رعایت کامل الزامات استانداردهای ملی مربوطه تعداد 48 فقره از این تعداد رفع تعلیق شد.

کارگرزاده، کسب امتیاز منفی در نمونه‌برداری‌های ادواری، تعطیلی واحدهای تولیدی برای مدت بیش از یک‌سال و فراهم نکردن شرایط رفع تعلیق در مهلت‌های مقرر از سوی واحدهای تولیدی را از جمله علل تعلیق و ابطال این پروانه ها ذکر کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش بازرسان استاندارد استان 96 درصد از واحدهای صنفی و تمامی فرآورده های مشمول استاندارد اجباری دارای علامت استاندارد و کد 10 رقمی بودند و در مواردی که با استانداردهای ملی مغایرت مشاهده شده، اقدامات قانونی لازم به عمل آمده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان از هم استانی‌ها خواست، هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1517 به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی ها و پیگیری های حقوقی لازم انجام گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*