دوشنبه 16 مهر 1403

پرونده قتل عمد در حوزه قضایی خرمدره منجر به صلح و سازش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرونده قتل عمد در حوزه قضایی خرمدره منجر به صلح و سازش شد

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: با تلاش مسؤولان دادگستری، دادستان، امام جمعه و معتمدان شهرستان خرمدره، یک فقره پرونده قتل عمد با جلب رضایت از خانواده مقتول با صلح و سازش، مختومه شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهرماه سال 1393 پس از وصول گزارش مرجع انتظامی مبنی بر درگیری میان 2 جوان 31 و 32 ساله با موضوع اختلاف خانوادگی، فردی 31 ساله به قتل رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: جنازه این مقتول در مزارع اطراف شهر خرمدره کشف شد که بلا فاصله دستورات لازم برای بررسی دقیق حادثه و دستگیری قاتل صادر شد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی افزود: پس از تشکیل پرونده و اقرار متهم به قتل عمد و تحقیقات مقدماتی، پرونده جهت رسیدگی به دادگاه کیفری زنجان ارسال شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: پرونده طی فرآیند قانونی، مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت، حکم قصاص صادر و پرونده برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

وی اظهار داشت: پس از قطعی شدن حکم قصاص در دیوان عالی کشور، پرونده در مرحله اجرا قرار گرفت که قبل از اجرای حکم با تلاش و پیگیری‌های مجدانه رییس دادگستری، دادستان، امام جمعه و معتمدان شهرستان خرمدره با اعلام رضایت اولیای دم مقتول، پرونده مختومه شد و محکوم به قصاص از دار مجازات نجات یافت.

*س_برچسب‌ها_س*