شنبه 7 مهر 1403

پروژه نجات تهران اولویت اصلی پایتخت است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پروژه نجات تهران اولویت اصلی پایتخت است

عضو شورای شهر تهران گفت: پروژه نجات مهمترین موضوع برای این کلانشهر است و استاندار باید درباره طرح و برنامه مدون برای این منظور ارائه گزارش کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مهدی اقراریان عصر امروز در جلسه صحن شورای شهر تهران اظهار کرد: کلانشهر تهران در موضوعات مختلفی مانند منابع تامین آب با مشکلات و گاه بحران‌هایی مواجه است.

وی گفت: بر این اساس و به منظور ارائه و درک روشن و درستی از اوضاع مدیران بایستی به دور از رودربایستی و با صراحت مردم و رسانه‌ها را در جریان امور قرار داده و با آن‌ها سخن بگویند. عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی ابهامات و مشکلات در زمینه تامین آب شرب کلانشهر تهران، خاطرنشان کرد: باید تصویر شفافی از منابع، مصارف، کاستی‌ها، اولویت‌ها و همه موضوعات مرتبط با این حوزه در دسترس باشد. اقراریان تاکید کرد: از سویی نباید فراموش کرد که علاوه بر تامین منابع آبی مورد نیاز برای شرب شهر تهران، توجه به منابع مورد نیاز برای حوزه‌های صنعت و کشاورزی اولویت‌ها و ضروریاتی هستند که نباید از آن‌ها غافل ماند. وی با نگاهی به چالش‌ها و مسائل زیست محیطی پایتخت کشور، تصریح کرد: ورود غیرمجاز فاضلاب به شبکه آب‌های سطحی در بیش از 850 نقطه تهران آلودگی‌ها و مخاطرات جدی زیست محیطی را رقم زده است. عضو شورای شهر تهران افزود: ورود این حجم از فاضلاب به منابع آبی موجب آلودگی محصولات کشاورزی شده که تاثیرات منفی بر منابع غذایی و سفره مردم می‌گذارد. اقراریان ادامه داد: برای رفع این معضل دادسرای 37 قوه قضائیه شرکت آب و فاضلاب را مکلف کرده است که تا پایان آبان ماه امسال نسبت به رفع تداخل ورود فاضلاب به آب‌های سطحی اقدام و این نقیصه را برطرف کند. وی گفت: حال شرکت آبفا مکلف است درباره اقدامات احتمالی برای رفع این معضل و جلوگیری از تداوم ورود فاضلاب به منابع آبی آن هم با توجه به بازه زمانی محدود باقی مانده گزارش‌هایی را ارائه کند. عضو شورای شهر تهران همچنین به مسئله عبور غیر مجاز تاسیاست شرکت‌های خدماتی مانند آب و فاضلاب، برق و گاز از شبکه و کانال‌های مدیریت آب سطحی اشاره کرده و خواستار رفع این نقیصه شد. اقراریان با اشاره به شناسایی یکهزار و 400 نقطه در شهر تهران که محل عبور تاسیسات شرکت‌های خدماتی از کانال مدیریت آب‌های سطحی است، گفت: این شرکت‌ها میبایست در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اصلاح این موضوع ارائه گزارش کنند. وی با تاکید بر اینکه تهران نیازمند اتخاذ تدابیر راهگشا برای مواجهه با شرایط بحرانی است، بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون پروژه نجات تهران بایستی در دستور کار قرار گیرد، استاندار درباره تدابیر و برنامه‌های مدون خود در این باره گزارش دهد. انتهای پیام /*