پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

پروژه‌های نیمه‌کاره یاسوج دست شورای ششم را می‌بوسد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پروژه‌های نیمه‌کاره یاسوج دست شورای ششم را می‌بوسد

می‌توان بعد از حواشی شورای پنجم در شهر یاسوج امید داشت که در شورای جدید تمرکز بر روی پایان پروژه‌های عمرانی و فرهنگی و تفریحی در شهر یاسوج باشد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازصبح زاگرس شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمدی به دلیل شرایط آب و هوایی همچنین موقعیت جغرافیایی یکی از شهر های توریستی و مهاجر پذیر است و همین امر باعث شده تا در حوزه پروژه های شهری توجه ویژه ای نیاز داشته باشد.

طبق آنچه مشاهده شد، شورای پنجم شهر یاسوج قبل از اینکه به فکر انجام پروژه های شهر باشد به فکر جدال و بحث های سیاسی همچنین حواشی فراوانی بود که امید است در شورای شهر ششم این موضوع بر طرف شده و پروژه های بر زمین مانده این مرکز استان روند تکمیلی را طی کنند.

یکی از پروژه های نیمه کاره در شهر یاسوج بازارچه شهر یاسوج است که به حلبی آباد بیشتر شبیه است تا بازار و با توجه به این موضوع که بازار چه جدید شهر یاسوج توسط بخش خصوصی آماده شده است شهروندان امید دارند که هر چه سریع تر کار های جابه جای بازارچه مرکز استان انجام شود.

مدت هاست ایمنی بازارچه شهر یاسوج دغدغه شهروندان بوده بطوریکه گویی همه منتظر بروز اتفاقی ناگوار در این بازار غیر استاندار هستند.

این مرکز خرید که هر کس در نگاه اول به آن می نگرد از آن به عنوان حلبی آباد یاد می کند، هیچ گونه وجه تشابهی با مراکز خرید نداشته و از امنیت بسیار پایینی برخوردار است به گونه ای که بروز کوچکترین حادثه ای در آن باعث خسارات جبران ناپذیری میشود.

گفتنی است مکان جدید این بازار نیز بعد از گذشت چند سال آماده به بهره برداری بوده و شهروندان از مسئولین حوزه شهری از جمله شورای جدید شهر یاسوج این مطالبه را دارند که مرکز استان را برای همیشه از دست این حلبه اباد خلاص کنند.

یکی دیگر از پروژه های حوزه شهری در مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد پل چهار بشار است که تکمیل این پروژه می تواند در بر برطرف کردن مشکلات ترافیکی در شهر یاسوج چاره ساز باشد. عملیات اجرایی پل چهارم رودخانه بشار یاسوج چهارم اردیبهشت 94 با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری وقت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از معاونان و مسئولان استان آغاز شد. با توجه به قول های چند باره مسئولین شهری در خصوص افتتاح این پل همچنان شهروندان منتظر افتتاح آن هستند.

لازم به ذکر استان که کار های تکمیلی این پروژه انجام شده و امید است که در دوره جدید شورای شهر به بهره برداری برسد، اگر شورای ششم تمرکز خود را بر روی پروژه های حوزه شهری بگذارد و از حواشی دور باشند. از دیگر پروژه های که سال های سال در شهر یاسوج به حال خود رها شده و شورای شهر های بسیاری آمده اند و رفتند اما هیچ گونه نتیجه ای حاصل نشده است؛ سینمای شهر یاسوج است. با وجود اینکه امکانات فرهنگی از قبیل سالن های سینما نقش مهمی در بالا بردن سطح فرهنگ و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان یک منطقه دارد، اما مغفول ماندن این زیر ساخت فرهنگی در برخی از شهرهای کشور موجب می شود تا جوانان از آن محروم باشند.

درحال حاضر شهر یاسوج در استان کهکیلویه وبویر احمد از جمله شهرهای کشور به شمار می رود که با دارا بودن بیش از 150 هزار جمعیت که اکثر آنها را جوانان ونوجوانان تشکیل می دهند، از داشتن حتی یک سالن سینما نیز محروم است ابن درحالی است که ساخت تنها سالن سینمایی این شهر که یک دهه قبل برای نوسازی تخریب شده بود درحال حاضر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

باید دید شورای ششم شهر یاسوج هم چون شورای های دیگر فقط روی کاغد به دنبال تکمیل و بهره برداری از سینمای مرکز استان بوده یا مصصم به تکمیل این پروژه مهم فرهنگی در شهر یاسوج هستند. پارک غدیر شهر یاسوج؛ پارک که در زمان شهرداری "جاوید" افتتاح شد اما بخشی از آن بر اثر طغیان رودخانه بشار در باران های سیل آسا در فروردین 98 تخریب شد در حالی که دیوار حائلی میان رودخانه بشار و این پارک ایجاد نشده بود و همین موضوع باعث شد سیل بخش زیادی از این پارک که میراث ناپایدار شهردار سابق یاسوج است را از بین ببرد.

این موضوع باعث ضربات جبران ناپذیری به بیت المال شده که با گذشته چند سال از این موضوع، عدم نصب سیل بند و دیوار حائل برای مواقع ضروی باز هم می تواند مشکلاتی بوجود آورد.

لازم است شورای ششم شهر یاسوج توجه ویژه ای را به ایمن سازی این پارک همچنین تجهیز بیشتر آن داشته باشند زیرا این پارک در کنار رودخانه بشار یاسوج احداث شده و یک از مکان های است شهروندان و گردشگران مرکز استان از آن استفاده می کنند.

گفتنی است با توجه به این موضوع که منتخبین شورای شهر یاسوج قبل از انتخابات وعده هایی در خصوص به اتمام رساندن پروژه های شهری در مرکز استان داده اند، آیا می توان بعد از حواشی شورای پنجم در شهر یاسوج امید داشت که در شورای جدید تمرکز بر روی پایان پروژه های عمرانی و فرهنگی و تفریحی در شهر یاسوج باشد نه تمرکز بر روی حواشی و سهم خواهی های بی جا از شهردار و شورای شهر!؟

انتهای پیام /