دوشنبه 16 مهر 1403

پری و قیدار در 24 ساعت گذشته خنک‌ترین نقطه زنجان ثبت شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پری و قیدار در 24 ساعت گذشته خنک‌ترین نقطه زنجان ثبت شدند

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته پری در شهرستان ماهنشان و شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده با دمای 13 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین نقطه این استان گزارش شدند.

سونا صرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان دمای شهر زنجان نیز در این مدت 14+ درجه سانتیگراد بود، افزود: طی مدت یاد شده حلب در شهرستان ایجرود و زرین رود از توابع شهرستان خدابنده با دمای 33 درجه سانتیگراد گرمترین نقاط این استان، گزارش شد.

وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان طی 24 ساعت گذشته را 14 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، تغییر محسوس نشان نمی دهد.

صرفی با بیان اینکه هوای خنک تا پایان روز جمعه، همچنان در استان زنجان تداوم خواهد داشت، افزود: هوای این استان روز شنبه /19 مرداد ماه / کمی گرم و طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه نیز گرمتر خواهد شد.

رییس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به رطوبت هوا، امروز و فردا / پنجشنبه و جمعه / در برخی نقاط این استان شاهد بارش های پراکنده و ضعیف در نوبت بعدازظهر خواهیم بود.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*