شنبه 31 شهریور 1403

پزشکیان: اگر در داخل کشور و کشورهای مسلمان ید واحد شویم، اسرائیل جرأت می‌کند که مرتکب این جنایات شود؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پزشکیان: اگر در داخل کشور و کشورهای مسلمان ید واحد شویم، اسرائیل جرأت می‌کند که مرتکب این جنایات شود؟

رئیس جمهور گفت: اگر ما در کشور خودمان و با کشورهای مسلمان ید واحده بشویم، آیا اسرائیل جرأت می‌کند که در غزه مرتکب این جنایات شود که امروز مرتکب می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار مسئولان نظام، سفرا و مهمانان کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب گفت: هفته دفاع مقدسی که در مقابل ماست، براساس همین وحدت و انسجام بود که تمام قدرت‌ها پشت‌سر صدام جنایتکار ایستادند اما نتوانستند حتی یک وجب از خاک ما را تصاحب کنند. نتوانستند ما را ضایع کنند بلکه ضایع شدند و رفتند. از خداوند بزرگ مسئله دارم ایمان و باوری به ما بدهد که بتوانیم قلبا با یکدیگر و با کشورهای اسلامی برادر شویم و این برادری باعث شود که عزت و سربلندی مسلمانان در کشور و در دنیا به رخ کفار بکشیم.

وی افزود: رسول خدا وقتی به مدینه آمد، اولین کاری که برای حل دعوا و جنگ میان اوس و خزرج انجام داد، این بود که دستور داد این افراد باهم پیمان برادری ببندند و در آن روند ایده‌ها و کینه‌های صدساله را به فراموشش بسپارند و باهم دست به دست هم بدهند. وقتی رسول خدا مکه را فتح کرد، سران کفری که آنجا بودند، تسلیم شدند و رسول خدا در آنجا سخنرانی کردند و فرموندند مسلمان برادر مسلمان است، مسلمین باهم برادر هستند و همه اینها در مقابل دشمن واحدی که وجود دارد، ید واحده هستند.

پزشکیان تصریح کرد: در قرآن به همین دستور و آیه اشاره شده است. حضرت علی در وصیتنامه‌اش در عبارات دومی که مطرح می‌فرمایند، می‌گویند اگر مسلمانان بتوانند همین توصیه را اجرا کنند، ما در کشور خودمان و با کشورهای مسلمان ید واحده بشویم، آیا اسرائیل جرأت می‌کند که در غزه مرتکب این جنایات شود که امروز مرتکب می‌شود؟

27211

کد خبر 1960765