چهارشنبه 11 مهر 1403

پزشکیان تهران را به مقصد قطر ترک کرد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
پزشکیان تهران را به مقصد قطر ترک کرد

رییس جمهور دقایقی قبل به دعوت رسمی امیر قطر، تهران را به مقصد قطر ترک کرد.

رییس جمهور دقایقی قبل به دعوت رسمی امیر قطر، تهران را به مقصد قطر ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان دقایقی قبل به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر عازم قطر شد.

رئیس جمهور پیش از عزیمت به قطر در گفت و گویی در پاویون فرودگاه مهرآباد به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود درباره این سفر پرداخت و گفت: این سفر به دعوت رسمی امیر محترم قطر شکل می‌گیرد و قرار است در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا شرکت کنیم.

وی افزود: در این سفر 2 هدف را دنبال می‌کنیم. نخست اینکه با دولت قطر گفت‌وگوهایی در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی و سرمایه‌گذاری خواهیم داشت و تفاهم‌نامه‌هایی امضا خواهد شد.

رئیس‌جمهور اعلام کرد: گفتگویی‌ها هم درباره وضعیت منطقه و اینکه کشورهای اسلامی در این زمینه چه همکاری‌هایی داشته باشند، انجام خواهد شد.

پزشکیان افزود: در مجمع گفتگوی همکاری آسیا نیز با کشورهای آسیایی درباره وضعیت بحرانی منطقه و جنایات اسرائیل و عدم پایبندی به قوانین بین‌المللی و هدف قرار دادن انسان‌های بیگناه گفتگو خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اگر دست از جنایات خود بر ندارند شاهد عکس‌العمل سخت‌تری خواهند بود.

رئیس جمهور گفت: با کشورهای آسیایی درباره مشکلات و مسائل امنیتی صحبت خواهیم کرد و امیدواریم که به وحدت انسجام لازم برسیم و دشمنان را از طمع ایجاد شورش در خاورمیانه دور کنیم.

سفر 2 روزه رئیس جمهور به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر صورت می‌گیرد و قرار است دکتر پزشکیان دیدار رسمی با امیر قطر داشته باشد.

رئیس‌جمهور همچنین در نشست هیأت‌های عالیرتبه 2 کشور نیز شرکت خواهد کرد و مراسم امضای اسناد همکاری مشترک میان دو کشور نیز برگزار می‌شود.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت و سخنرانی می‌کند و احتمالاً دیدارهایی با برخی سران و مقامات کشورهای شرکت کننده در مجمع خواهد داشت.