پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

پزشکیان سیزده به دری کشور را اداره می‌کند / آقای رئیس جمهور وقت عمل کردن است / واکنش کاربران خبرآنلاین به رفتار صادقانه رئیس جمهور

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پزشکیان سیزده به دری کشور را اداره می‌کند / آقای رئیس جمهور وقت عمل کردن است / واکنش کاربران خبرآنلاین به رفتار صادقانه رئیس جمهور

کاربران خبرآنلاین در یک نظرسنجی، به تصویری از مسعود پزشکیان در کنار شعار خود در زمان انتخابات که گفته بود «گردنم را در گرو وعده هایم می گذارم» واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز دوشنبه - 26 شهریور - اولین نشست خبری مسعود پزشکیان، با حضور بیش از 300 خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این نشست خبری به موضوعاتی پیرامون رفع فقر، برخورد گشت ارشاد، شلیک موشک هایپرسونیک توسط یمن، انتقال پایتخت و موانع آن، درباره رانت، فساد، رشوه، زمین خواری و قاچاق، گرانی نان و تاثیر آن بر زندگی اقشار فرودست جامعه، میزان حقوق دریافتی خود و وزرا و... پرداخت.

این مراسم درحالی برگزار شد که در بنر نصب شده در این مراسم جمله معروف پزشکیان در ایام تبلیغات انتخابات درج شده بود. پزشکیان در آن روزها بارها تاکید کرده بود؛«گردنم را در گرو وعده هایم می گذارم»

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار عکسی از رئیس جمهور در کنار این وعده اش از کاربران محترم خود خواسته بود که نظرات خود را دراینباره در قالب کامنت درج کنند.

آقای رئیس‌جمهور دیگر وقت عمل کردن است نه گفتن!

نگاهی به نظرات نشان می‌دهد که طیفی از کاربران بر این عقیده اند که این وعده دقیقا همان وعده دوران انتخابات است ولی با این تفاوت که رئیس‌جمهور حالا باید جدای از مطرح کردن این وعده ها، به آنها عمل کند. آنچنان که کاربری، در این باره نوشته است: «همان جمله ای که در زمان انتخابات هم زده می شد فقط با این تفاوت که اکنون دولت مستقر شده و باید عملیاتی شود.»

یا کاربر دیگری نیز معتقد است: «فعلا برای نظر دادن زود هستش، امیدوارم نقش بازی نکنه و حقیقتش همین باشه که نشون میده. البته در دنیای سیاست باید کمی سیاست داشت. دیروز بعضی حرفها خارج از حیطه سیاست بود.»

همچنین کاربری به نام حسین نیز تصریح کرد: «دولت قبل که به کلی از یاد برده بود چه شعارهایی داده است و انگار اصلا شعارهای فضایی نداده است چه پیش از روی کار آمدن و چه زمانی که قدرت را در دست داشت. پزشکیان وعده خاصی نداده جز سامان دادن این آشفته بازار اقتصادی و سیاسی و فرهنگی که باید منتظر ماند و دید همه مردان و زنان رئیس جمهور چه می کنند.»

آقای پزشکیان مردم عاشق این صداقتتون هستند

طیف دیگری از کاربران نیز از صداقت و رو راست بودن مسعود پزشکیان تقدیر کرده و نسبت به او ابراز احساسات کرده اند، تا جایی که کاربری در این باره نوشته است: «برای آقای پزشکیان احترام قائلم و به ایشان عرض ارادت دارم، ولی اینگونه دعاوی فقط در صورتی قابل تحقق و یا به آن نزدیک خواهد بود که همه آحاد و عوامل در تمامی رده ها و مسئولیتها حتی پائین ترین آنها و بخصوص تمامی مردمان مسئولیت پذیر فداکار سخت کوش درستکار راستگو قابل اعتماد متعهد راسخ و... پایبند و پایمرد و پایدار باشند. فلذا نمی توان به اینگونه مراتب و اقوال دلخوش کرد. بهتر بود می فرمود تمام تلاشم را بکار می بندم.»

همچنین کاربر دیگری به نام حسن نیز اظهار داشته است: «به نظر من پزشکیان زمانی که آن حرف را زد در ذهن خود راه حل مشکلات کشور را یافته بود. اگر موفق شود یعنی درست به هدف زده و اگر موفق نشود یعنی شکست بخورد پس خوش خیال بوده است.»

همچنین کاربر دیگری نیز نوشته است: «خدا بدجوری هوای آدم های خوب (شما بخوانید ساده) رو داره. من مطمئنم پزشکیان تنها نیست خدا همراهشه و این به تنهایی برای هر انجام هر ناممکنی کافیست.»

یا کاربری دیگر نیز معتقد است: «به نظرم آقای دکتر پزشکیان انسان صادقی هستند، مردم ما هم عاشق صداقت ایشان بودند و هستن، اما در مراودات و مذاکرات بین المللی، مخصوصا با قدرتهای بزرگ، دیپلماسی و سیاست ورزی خیلی مهم است.»

زیادی خالص بودن در ایران جواب نمی‌دهد!

طیف دیگری از کاربران نیز معتقدند کاری از دست پزشکیان ساخته نیست و مشغول انتقاد از او شدند، آنچنان که کاربری معتقد است: «جناب پزشکیان، 13 بدری کشور را داره اداره میکنه، زیادی خالص بودن و صادق بودن در ایران جواب نمیده ایران یک رییس جمهور مطالبه گر و پرو می خواد تا حق ملت را از دنیا بگیره.» همچنین کاربر دیگری در این باره اظهار داشت: «ادامه راه گذشتگان یعنی تداوم همین وضع اقتصادی وسیاسی وفرهنگی، بنابراین تا جناب رییس جمهور پیگیری تغییرات اساسی در موارد ذکر شده را انجام ندهد، هیچکدام از وعده هایشان عملی نشده و آش همانست وکاسه همان.»

یا کاربر دیگری نیز با انتقادی فراوان نوشته است: «یعنی گردنش به فنا میره چون نمیتونه وعده هاشو عملی کنه و اصلا ملت رو فریب داده.» همچنین یکی دیگر از کاربران ضمن یک توصیه، خطاب به مسعود پزشکیان نوشت: «با جراحی اقتصادی گردن ما مردم را میشکنی. نکن پشیمان میشی. جراحی یعنی قطع کمک‌های دولتی به مردم.»

همچنین کاربری به نام مجید با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در روز گذشته نسبت به برخورد گشت ارشاد با مردم، نوشته است: «ایشون میگه دادستان گفته برخورد نمیشه. شما قول دادی و و عده دادی نگفتی اگه دادستان بگذاره. شما خودت قول دادی، خودت هم عمل کن.»

یا کاربر دیگری نیز تاکید کرده است: «اینا همش حرفه، یه مدت بگذره اگه نتیجه مملوس اقتصادی، و فقط اقتصادی، برای مردم این حرفا نداشته باشه، اونوقته که بزرگوار با تمام وجودش می فهمه و می بینه که مردم از رگ گردنش بهش نزدیکترن، صبر مردم تو بحث اقتصادی به سر اومده، به گردن هم می رسیم.»

یا کاربر دیگری نیز اظهار داشت: «حتی از همین عکس و این نوع ادبیات هم میشود فهمید ایشان چه دیدگاهی در سیاست دارد، اگر بخواهیم برای آقای پزشکیان کلاس بگذاریم، یک سیاستمدار رمانتیک است مثل همه رمانتیک ها خردستیز مخالف مدرنیسم و طرفدار بازگشت به گذشته است این مکتب سیاسی پزشکیان است چیزی از او عاید ملت ایران نخواهد شد.»

27219

کد خبر 1959030
پزشکیان سیزده به دری کشور را اداره می‌کند / آقای رئیس جمهور وقت عمل کردن است / واکنش کاربران خبرآنلاین به رفتار صادقانه رئیس جمهور 2