دوشنبه 16 مهر 1403

پلنگ دنا با تیر محیط زیست کشته شد؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پلنگ دنا با تیر محیط زیست کشته شد؟

با شلیک از 2 اسلحه شکاری و دارت بیهوشی پلنگ ایرانی در مهریان بویراحمد تلف شد تا مقصر اصلی قتل این پلنگ همچنان مشخص نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در روزهای گذشته روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تلف شدن یک قلاده پلنگ در 3 کیلومتری شهر یاسوج خبر داد تا کاربران فضای مجازی و برخی از اهالی روستای مهریان شلیک تیر های بیهوشی و حتی اسلحه شکاری را عامل تلف شدن این حیوان وحشی و زیبا عنوان کنند.

هادی سینایی به تشریح این موضوع پرداخت و تصریح کرد: پس از تماس تلفنی دو نفر از باغداران تنگ مهریان در حاشیه رودخانه و در منتهی الیه مرز منطقه حفاظت شده و آزاد، مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ زخمی به دو کارگر پاکبان باغ، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و شهرستان با تجهیزات کامل بیهوش کننده حیات وحش به همراه دامپزشک به محل اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همه این اتفاقات و سختی شرایط کار، تیم حاضر در محل با نظارت دامپزشک موفق شدند با شلیک 2 دارت پلنگ را بیهوش و آن را فوراً به آزمایشگاه اداره منتقل نمایند.

با تلف شدن پلنگ شرح این ماجرا اما از سوی کاربران و اهالی به گونه دیگری رقم خورد و مردم انتظار داشتند این پلنگ زنده گیری و به زیستگاهش برگردانده شود.

برخی از کاربران فضای مجازی سوالاتی را مطرح کردند که در نوع خود جالب است و ما امید واریم مسئولان محیط زیست پاسخگوی این ابهامات باشند.

محیط زیست با شلیک دارت های بیهوشی به این پلنگ چقدر در تلف شدن آن مقصر است و آیا میزان داروی شلیک شده برای این پلنگ زخمی بیش از اندازه نبوده است؟

چرا پلنگ تیره بخت و زخمی به زیست گاه انسان ها نزدیک شده بود و چه کسی وظیفه حراست و حفاظت از این پلنگ را برعهده داشته تا او اینگونه تلف نشود؟

برخی از کاربران ادعا می کنند خشونت بیش از اندازه و عدم توانایی محیط زیست در زنده گیری این پلنگ او را وحشی تر کرده و صدای شلیک اسلحه شکاری در زمان زنده گیری شنیده شده است ماجرا چیست؟

چه کسی با اسلحه شکاری به این پلنگ شلیک کرده بود؟ محیط زیست یا شکارچیان متخلفی که از چشمان محیط زیست مخفی مانده اند؟

چگونه در منطقه حفاظت شده که هم مرز با تنگه مهریان است به این پلنگ تیراندازی شده و چطور است که شکارچیان وقتی به منطقه شکار ممنوع وارد شده از چشمان رصد گر محیط بانان پنهان مانده تا این حیوان برای نجات خوب به باغ های مهریان پناه ببرد؟

انتهای پیام /