شنبه 14 مهر 1403

پنج متهم پرونده فرار مالیاتی میلیاردی در زنجان دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج متهم پرونده فرار مالیاتی میلیاردی در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پنج متهم در رابطه با پرونده فرار مالیاتی میلیاردی با تلاش و هوشیاری پلیس امنیت اقتصادی این استان در دام قانون گرفتار شدند.

سردار رحیم جهانبخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پنج متهم دستگیر شده با خرید زمین های مرغوب و تجاری شهر زنجان با قیمت پایین، بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی درآمد نامشروع کسب کرده بودند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان از فعالیت چند بنگاه معاملاتی که اقدام به اخلال در نظام اقتصادی می کنند، مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سردار جهانبخش افزود: ماموران با بررسی های کارشناسی شده، پی بردند این متهمان از بنگاه های معاملاتی در شمال شهر زنجان اقدام به خرید زمین های مرغوب با قیمت های پایین کرده و با انجام معاملات صوری هیچگونه مالیاتی را پرداخت نمی کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: این پنج متهم دستگیر شده بیش از 45 قطعه زمین مسکونی در قسمت های مرغوب و تجاری شهر را با قیمت های بسیار پایینی خریداری کرده اند، گفت: تراکنش های مالی این افراد بیش از 2 هزار میلیارد ریال ثبت شده است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه این افراد با تشکیل پرونده به اداره مالیاتی معرفی شدند، افزود: پرونده دیگری هم با موضوع اخلال در نظام اقتصادی برای این پنج متهم تشکیل و با دستور قضائی املاک این افراد پلمب و پرونده در حال رسیدگی است.

*س_برچسب‌ها_س*