دوشنبه 9 مهر 1403

پنج هزار هکتار از اراضی ملی سروآباد کاداستر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج هزار هکتار از اراضی ملی سروآباد کاداستر شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد از اجرای کاداستر در سطح پنج هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در اجرای قانون کاداستر خبر داد.

مسلم مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور تحت عنوانکاداستر اراضی ملی و اخذ اسناد تک برگ اراضی ملی شهرستان سروآباد در حال انجام است.

وی افزود: اخذ اسناد مالکیت تک برگ اراضی ملی در اجرای قانون کاداستر و همچنین اصلاح اسناد پلاک‌های رفع تداخل شده در سال جاری با جدیت توسط اداره منابع طبیعی پیگیری می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: در کنار اقدامات حفاظتی و آتش سوزی‌های احتمالی، از ابتدای امسال تاکنون اسناد مالکیت سه پلاک در سطحی معادل 2 هزار هکتار کاداستر و اسناد مالکیت تک برگ آنها اخذ شده است.

وی اضافه کرد: اسناد مالکیت 2 پلاک دیگر که دارای مصوبه کمیسیون استانی رفع تداخلات است اصلاح شده و تعداد پنج پلاک دیگر نیز آماده چاپ سند است.

مرادی افزود: در شهرستان سروآباد 81 پلاک ثبتی در مساحت 117 هزار هکتار وجود دارد که باید در قالب اجرای قانون کاداستر اسناد تک برگی اراضی ملی آنها اخذ و صادر شود.

وی یادآور شد: از 81 پلاک ثبتی این شهرستان، تاکنون 13 پلاک قانون رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی در آنها اجرا شده است که از این تعداد چهار پلاک سند آنها اصلاح 9 پلاک دیگر در دست اقدام است که به زودی سند مالکیت اراضی ملی آنها اصلاح می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد اضافه کرد: این شهرستان با جمعیتی بیش از 50 هزار نفر فاقد اداره ثبت اسناد و املاک بوده و تمامی امورات ثبتی این شهرستان در واحد ثبتی شهرستان مریوان انجام می شود.

از مساحت 117 هزار هکتاری شهرستان سروآباد 70 هزار هکتار آن را جنگل، 35 هزار هکتار را مرتع و 12 هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می دهد. این شهرستان یکی از شهرستان های دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل های آن از نوع جنگل های زاگرس است.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

*س_برچسب‌ها_س*