سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

پنچ باب مخزن ذخیره آب در روستاهای دهگلان احداث شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنچ باب مخزن ذخیره آب در روستاهای دهگلان احداث شد

سنندج - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب دهگلان با اشاره به احداث پنچ باب مخزن ذخیره آب در روستاهای این شهرستان گفت: سه باب از این مخازن 50 مترمکعبی، یک مخزن 100 و یک مخزن نیز 300 متر مکعبی است.

فرهاد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش مشترکین امسال پایش 20 روستا برای شناسایی انشعاب های غیرمجاز انجام شد که این اقدام موجب شناسایی 50 انشعاب غیرمجاز گردید که از این تعداد 32 مورد تبدیل به مجاز و 18 مورد تخلف نیز به دادگاه معرفی شد.

وی افزود: برای جبران کمبود آب شرب مجتمع بلبان آباد - گردمیران که شامل یک هزار و 200 اشتراک متعلق به گردمیران سفلی، علیا و بکرآباد و یک هزار و 189 اشتراک متعلق به بلبان آباد است یک حلقه چاه به عمق 70 متر و 4.5 کیلومتر خط انتقال اجرا شد که در آینده نزدیک وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

باقری اضافه کرد: اقدام برای آبرسانی سیار به 10 روستا و شهر بلبان آباد به میزان پنج میلیون لیتر طی سه ماه، حل مشکل سرریز مخزن 2 روستا، تعمیر و نصب 2 دستگاه دیزل ژنراتور، پایش 40 کیلومتر خط انتقال در روستاها و مدیریت مصرف 15 روستا با تنظیم شیر فلکه‌ها از دیگر اقدامات آبفای دهگلان در سال جاری است.

مدیر امور آبفای دهگلان یادآور شد: در بخش کنترل کیفی، 30 هزار آزمون کلرسنجی، 900 مورد آزمون میکروبی، 140 مورد آزمون شیمیایی و توزیع چهار تن کلر در روستاها و شهر انجام شده است.

باقری گفت: شستشوی مخازن ذخیره آب با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی آب شرب مشترکین صورت می‌گیرد و بر اساس برنامه زمان بندی شده مبنی بر توزیع آب شرب سالم مطابق با استاندارد های جهانی بهداشت آب، تمام مراحل شستشوی مخازن تحت نظارت دفتر کنترل کیفی و بهداشت آب و فاصلاب انجام گردید.

مدیر آبفای دهگلان تاکید کرد: در سال جاری 20 کیلومتر شستشوی شبکه آب نیز انجام شد همچنین 600 متر عملیات توسعه شبکه آب، 13 کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب و 530 مورد رفع شکستگی لوله خطوط انتقال از دیگر فعالیت‌ها است.

*س_برچسب‌ها_س*