جمعه 8 تیر 1403

پوراندخت مهیمن: دوست دارم در کمدی شریف بازی کنم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پوراندخت مهیمن: دوست دارم در کمدی شریف بازی کنم

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پوراندخت مهیمن بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درباره فعالیت این روز‌های خود به مهر گفت: بعد از حضور در سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده که از سال گذشته تولید آن شروع شد دیگر فعالیت بازیگری نداشتم. وی درباره وضعیت این سریال و کار با کارگردان آن بیان کرد: برخی از سکانس‌های سریال در نوروز در ترکیه تصویربرداری شد و این روز‌ها در مرحله مونتاژ...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پوراندخت مهیمن بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درباره فعالیت این روز‌های خود به مهر گفت: بعد از حضور در سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده که از سال گذشته تولید آن شروع شد دیگر فعالیت بازیگری نداشتم.

وی درباره وضعیت این سریال و کار با کارگردان آن بیان کرد: برخی از سکانس‌های سریال در نوروز در ترکیه تصویربرداری شد و این روز‌ها در مرحله مونتاژ است. کار کردن با سروش محمدزاده را دوست دارم کارگردان جوانی است که کار‌های خوش ساختی دارد و فرد خلاقی است.

هیچ نقشی برایم سخت نیست مهیمن درباره نقش خود در این مجموعه و چالش و سختی‌های آن بیان کرد: خدا را شکر هیچ نقشی برای من سخت نیست و اتفاقاً به دنبال نقش‌های چالشی و متفاوت هستم. اینجا هم نقش مادری را بازی می‌کنم که با مسائلی مواجه است که به نظرم با مسائل مادران در قصه‌های دیگر تفاوت دارد.

بازیگر سریال‌های «نرگس» و «مرگ تدریجی یک رؤیا» درباره پذیرفتن فیلمنامه‌ها و کم کاری در سریال‌ها بیان کرد: من بعد از عید هیچ فیلمنامه‌ای برای پیشنهاد نداشتم و فکر می‌کنم کار‌ها خیلی کم شده است. خیلی از بازیگران می‌گویند فیلمنامه‌ها را نمی‌پسندند، اما واقعیت است که سریال‌ها بیشتر در شبکه خانگی است و در تلویزیون کار کم شده است.

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند مهیمن جزو پرکارترین هاست پس وقتی من کار نمی‌کنم یعنی پروژه‌ها خیلی کم شده است.

مهیمن درباره نبودش در سریال‌های خانگی عنوان کرد: اتفاقاً شبکه خانگی هم دست و بالشان باز است هم پول بهتری می‌دهند. سریال‌هایی هم پیشنهاد شده است، اما آن‌ها را دوست نداشته ام و نقش‌هایی که خواندم نقشی نبود که با آن ارتباط برقرار کنم.

سریال‌های معدودی در شبکه خانگی خوب هستند وی با اشاره به کیفیت سریال‌های شبکه نمایش خانگی یادآور شد: معدود سریال‌هایی هست که واقعاً قصه و ساختار خوبی داشته باشد. «افعی تهران» به طور مثال یکی از این سریال هاست که اتفاقاً تعداد قسمت‌های زیادی هم نداشت، اما همان تعدادی که دیدم کیف کردم. بازیگر سریال «وضعیت سفید» اضافه کرد: بازی پیمان معادی و آزاده صمدی در این سریال خوب بود. خیلی کم اینطور پیش می‌آید که سریالی در شبکه نمایش خانگی خوب باشد.

وی درباره تولیدات بالای شبکه خانگی عنوان کرد: احساس می‌کنم ما به تدریج حساسیت خود را نسبت به کار‌های کیفی و استاندارد از دست داده ایم و فقط تلاش می‌شود یک پروانه ساخت گرفته و یک سریال خانگی ساخته شود.

نصف توانایی خود را هم ارایه نداده ام این بازیگر با اشاره به هزینه‌ای که مردم برای سریال‌ها پرداخت می‌کنند، یادآور شد: شبکه خانگی، تلویزیون نیست که رایگان باشد و مردم باید برای دیدن سریال‌های خانگی هزینه کنند. پس باید بیشتر برای تولیدات خوب کار شود. باید به گونه‌ای باشد که بیننده بیشتر با آن ارتباط برقرار کند. یکی دیگر از سریال‌هایی که به خاطر می‌آورم و کار خوبی بود «پوست شیر» است که در هر پلانش منتظر یک اتفاق بودیم. همه بخش‌های اثر هم با هم جف و جور بود.

مهیمن درباره اینکه دوست دارد در آثار متفاوت یا چنین سریال‌هایی حضور داشته باشد، بیان کرد: آثار مختلفی بازی کردم، اما هنوز فکر می‌کنم نصف توانایی خود را هم نتوانسته ام در کارم ارایه بدهم، چون دیگر نقش‌ها متفاوت نیست. مثلاً من خیلی دوست دارم در یک طنز شریف کار کنم، اما پیشنهاد نمی‌شود.

دوست دارم در یک کمدی شریف بازی کنم وی درباره تجربه بازی در کمدی گفت: من در فیلم «نیش زنبور» بازی کرد ه ام که آن را دوست نداشتم و علاقه دارم در یک کمدی شریف بازی کنم. در تمام دنیا بازیگران این امکان را دارند خود را در هر نقشی محک بزنند و من هم توقع دارم نقش‌های دیگر هم به من پیشنهاد شود. سریال‌های ملودرام متفاوت هم دوست دارم، اما سریال خشن و خیلی سیاه نه، چون در ذهن مردم همیشه مثبت بوده ام و دوست ندارم این تصویر خراب شود.

مهیمن با اشاره به اهمیت بازخورد‌های مردم اضافه کرد: دستمزد یک عمر کار در سینما و تلویزیون برای من این محبت‌هایی است که از مردم دریافت می‌کنم و همیشه پاداشم را از مردم گرفته ام. خیلی ارزش دارد که وقتی مرا می‌بینند با مهر و محبت حرف می‌زنند یا به نقش‌های من اشاره می‌کنند و می‌گویند «وای بمیرم با شما گریه کردیم».

بازیگر «پس از باران» و «باغ گیلاس» در پایان درباره این روز‌های تلویزیون نیز گفت: دوست دارم سریال «غریبه» جرقه‌ای باشد که بتواند مخاطب را به تلویزیون برگرداند. برای این سریال مادی و معنوی هزینه شده است و من دلم می‌خواهد تلویزیون به چند سال پیش برگردد نه اینکه ببینم همه بازیگران به سینما و شبکه خانگی رفته‌اند.