سه‌شنبه 29 خرداد 1403

پورمحمدی: از هیچ مذاکره‌ای نگران نیستیم و فراری نخواهیم شد / جلوی آزادی تبادل اطلاعات و خبرنگاران را نگیریم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پورمحمدی: از هیچ مذاکره‌ای نگران نیستیم و فراری نخواهیم شد / جلوی آزادی تبادل اطلاعات و خبرنگاران را نگیریم

پورمحمدی گفت: برخی شنودها بود که خدمت امام گفته شد و امام گفتند این چه کارهایی است که انجام می‌شود؟ و بعد گفتند که «احمد یادت باشد من چیزی بنویسم». چند روز بعد منجر به فرمان هشت ماده‌ای امام شد. امام در آن فرمان به حقوق مردم و بخصوصی حقوق متهمین پرداخته شده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، در برنامه صف اول که از شبکه خبر پخش شد، شهید قدوسی رئیس دستگاه قضایی کشور بود که در شهریور 1358 به عنوان کارمند دادگستری کار خود را آغاز کردم و اسفند 1358 به عنوان دادستان انقلاب مسجد سلیمان و چند شهر خوزستان منصوب شدم.

او افزود: خرداد 1361 دادستان مشهد شدم. پرونده مهمی در سطح ملی بود که دو بازپرس و قاضی معتمد مورد نیاز بود. چون موضوع حساس بود، امام گفته بودند که به من گزارش داده شود. ما گزارش کاملی دادیم. صادقانه توضیح دادم و درباره خودمان هم اعترافاتی کردیم که برخی کارها به رویه تبدیل شده بودند.

پورمحمدی ادامه داد: برخی شنودها بود که خدمت امام گفته شد و امام گفتند این چه کارهایی است که انجام می‌شود؟ و بعد گفتند که «احمد یادت باشد من چیزی بنویسم». چند روز بعد منجر به فرمان هشت ماده‌ای امام شد. امام در آن فرمان به حقوق مردم و بخصوصی حقوق متهمین پرداخته شده بود.

او در ادامه افزود: اواخر 66 از سوی ری‌شهری به عنوان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات منصوب شد. سال 1369 مسئول اطلاعات خارجی منصوب شدم و 9 سال در این سمت بودم. بعد از آن مسئول بررسی سیاسی اجتماعی دفتر رهبری انتخاب شدم و در دولت اول احمدی‌نژاد قرار بود برای وزارت اطلاعات به مجلس معرفی شود اما شب قبل از معرفی کابینه، ایشان گفت که خودت را برای وزارت کشور آماده کن که 33 ماه وزارت کشور را عهده‌دار بودم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1919693