یک‌شنبه 8 مهر 1403

پورمحمدی: دعایی، انسانی روادار و بردبار بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پورمحمدی: دعایی، انسانی روادار و بردبار بود

تهران - ایرنا - مصطفی پورمحمدی در مراسم تشییع پیکر محمود دعایی گفت: آقای دعایی تمام سجایای کسانی که می خواهند مردم را به دین اسلام دعوت کنند را داشت و اهل رواداری بود.

مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به خبرنگار اندیشه و تاریخ ایرنا گفت: شخصیت مرحوم دعایی به شدت متأثر از شخصیت امام راحل (ره) بود. بزرگ‌منشی، سعه‌صدر، اخلاق کریمانه، تحمل، بردباری و رواداری بخشی از سجایای کسانی است که می‌خواهند مردم را راهنمایی و به دین دعوت کنند و آقای دعایی دارای این ویژگی ها بود.

او افزود: بااخلاق خوب مردم را به دین دعوت کردن، توصیه خدا و عمل پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه اطهار (ع) است. در مورد آرمان انقلاب نیز ما هم باید مردم را با اخلاق خوش به خدا، دین، معنویت و انقلاب دعوت کرد. آقای دعایی یک نمونه خوب و مثال تمامی بود برای معانی ای که عرض کردم.

پورمحمدی ادامه داد: البته مرحوم دعایی مواضع سیاسی خاص خود را هم داشت و در این مواضع خیلی جدی هم بود. اما اخلاقش بر مواضع سیاسی‌اش برتری داشت و همین باعث جذابیت و محبوبیت او بین طبقات مختلف جامعه شده بود.

دعایی انسان متفاوتی بود

محمدخدادی معاون سابق امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اندیشه و تاریخ ایرنا گفت: مهم ترین ویژگی دعایی شخصیت، مرام و سبک زندگی متفاوتش بود. او نگاهش به دیگران بر پایه انسانیت بود. برای همین هم فارغ از جناح سیاسی، فکر، سلیقه و مقام در کنار همه بود.

او افزود: ما جلسات زیادی را با هم داشتیم. شاید هفته‌ای دوتا سه بار ایشان را در این جلسات می‌دیدم. وارد جلسه که می‌شد همه اصرار داشتند که ردیف جلو بنشیند اما ایشان نمی‌پذیرفت و وسط جمعیت می‌نشست. این تواضع و افتادگی بخشی از ذات او بود.

خدادی گفت: دعایی در خانواده رسانه نیر عامل اجماع، همبستگی و همکاری بود. او عامل چسبندگی ارکان خانواده رسانه و سمبل جریانی معتدل بود.

او گفت: در شرایط خیلی دشواری که مدیران رسانه ها کنار هم قرار می گرفتند ایشان فضا را تلطیف می کرد. دعایی با افراد طوری برخورد می کرد که گویی صدسال است با آن ها رفیق است. در یک جمله او انسان متفاوتی بود و فقدان او واقعا سخت است و خلا بزرگی را ایجاد می کند.

برچسب‌ها