شنبه 14 مهر 1403

پوشش اینترنت روستاهای زنجان بیشتر از وعده وزیر محقق شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پوشش اینترنت روستاهای زنجان بیشتر از وعده وزیر محقق شده است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان قرار شد اینترنت پرسرعت تا آخر اسفند امسال با 79 سایت در 99 روستای این استان ایجاد شود که تاکنون در 36 سایت با 49 روستا، راه اندازی شده است.

فتح الله حقیقی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمان حاضر طرح اتصال روستاهای استان زنجان به اینترنت پرسرعت از پیشرفت فوق العاده زیادی برخوردار است، افزود: در سفر وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات به زنجان، مقرر شد تا بخش هایی از این استان به ویژه در شهرستان های ماهنشان و خدابنده از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح برای روستاهای در نظر گرفته شده در سه فاز (آبان ماه، دهه فجر و اسفند ماه) تعریف شد تا این روستاها که فاقد اینترنت پر سرعت هستند بتوانند تا پایان امسال از پوشش صد درصدی برخوردار شوند و در این زمینه مشکلی برای آینده نداشته باشیم.

حقیقی با بیان اینکه تا پایان اسفند ماه امسال این پروژه ارتباطی در دست اجرا به اتمام خواهد رسید تصریح کرد: با اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت تاکنون 46 درصد سایت ها ایجاد شده است و از وعده ای که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به زنجان داده بود جلو هستیم و در حقیقت 49/5 درصد روستاهای واقع در این بخش های استان که از نبود اینترنت پرسرعت در مضیقه بودند پوشش داده شده اند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار زنجان گفت: با سفر هر وزیری به زنجان، گشایش‌ها و اقدمات خوب و نتیجه بخش در این استان صورت گرفته است و تا به امروز اکثریت قریب به اتفاق اعضای دولت را با هدف معرفی بیش از پیش شایستگی ها و توانمندی های زنجان به این استان آوردیم و اکنون نیز شایستگی های زنجان با قوت هرچه تمام مطرح است.

حقیقی افزود: دومین هدف این بود که با این سفرها وضعیت پروژه ها سامان داده شده و از سویی نیز ارزش افزوده برای استان ایجاد شود که در این کار نیز موفق بوده ایم.

به گزارش ایرنا، در پی سفر شهریورماه امسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان وسایل سخت افزاری ارتقای اینترنت وارد استان شد تا طی سه مرحله آبان، بهمن و اسفند ماه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار فاقد اینترنت به این فناوری متصل شوند.

*س_برچسب‌ها_س*