چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پیاده‌روی اربعین نماد اتحاد جهان تشیع است / حل معضل بیکاری با تشکیل تعاونی‌ها

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیاده‌روی اربعین نماد اتحاد جهان تشیع است / حل معضل بیکاری با تشکیل تعاونی‌ها

آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد گفت: پیاده‌روی اربعین نماد اتحاد و همبستگی جهان تشیع است و این حرکت عظیم موجب جهانی‌شدن آرمان‌های حسینی و انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین یک سفر معنوی است که فضیلت بسیاری دارد و در روایات زیادی ثواب و فضیلت‌های آن برشمرده شده است.

وی با اشاره به جنبه‌های اجتماعی و فراملیتی پیاده‌روی اربعین ادامه داد: این حرکت خودجوش مردمی موجب انسجام اسلامی است و هیچ گروه، حزب و دولتی نمی‌توان آن را به خود منتسب کند و مردم از کشورهای مختلف و با ادیان مختلف الهی حتی یهودی و نصرانی نیز در آن شرکت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد پیاده‌روی اربعین را نماد اتحاد و همبستگی جهان تشیع در عالم دانست و ادامه داد: این حرکت عظیم موجب جهانی‌شدن عشق به امام حسین (ع)، آرمان‌های حسینی و انقلاب اسلامی است که این حرکت و گریه‌ها، توسلات در این راه می‌تواند مردم دنیا را متأثر کند و بسیاری را به راه راست هدایت کند.

آیت‌الله ناصری افزود: اربعین حسینی و حرکت عظیم زائران حسینی مانعی در مقابل فساد، فحشا و منکراتی است که دشمنان در عالم به راه می‌اندازند تا مردم را از خدا برگردانند و این گردهمایی عمومی و عظیم، دنیا را تکان خواهد داد، خوبی‌ها را نمایان می‌کند و موجب هدایت است.

وی تأکید کرد: باید حرمت اربعین را حفظ کنیم و در این ایام به‌گونه‌ای رفتار کنیم تا این حرکت جهانی موجب ایجاد و شکل‌گیری محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در روح و دل همه بندگان خدا شود و همه دنیا از آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین هیچ جایگزینی ندارد، گفت: برگزاری راهپیمایی به عنوان جاماندگان اربعین و نام‌های مشابه به نظر جنبه عقلایی ندارد چون مقصد و هدف آن مشخص نیست و موجب بدعت و سوءاستفاده دشمنان می‌شود و بهتر است آن را به صورت دسته و هیئت عزاداری و حرکت این دسته در بین مکان‌های مذهبی چون حسینیه و مسجد برگزار کرد.

وی همچنین با گرامیداشت روز تعاون گفت: شکل‌گیری و تقویت تعاونی‌ها در کشور می‌تواند معضل بیکاری را برطرف کند اما برخی خودخواهی‌ها موجب عدم تشکیل تعاونی بین کاسب‌کاران و حتی افراد یک خانواده است، دولت می‌تواند با تقویت تعاونی‌ها و آموزش جوانان و مشغول کردن آنها به حرفه‌های مختلف به بیکاری در کشور پایان دهد.

انتهای پیام /