شنبه 1 اردیبهشت 1403

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در خلیل‌آباد برگزار می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در خلیل‌آباد برگزار می‌شود

حجت الاسلام ناهیدی از برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در 26 شهریور در خلیل آباد خبر داد و گفت: مسیر اصلی این راهپیمایی از محل میدان مرکزی شهر خلیل آباد تا پارک شهدای گمنام این شهر خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان اینکه زیارت اربعین در امتداد حرکت امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) است، تصریح کرد: امروز شاهد میعاد جهانی شیعه با عنوان اربعین حسینی هستیم که امروز به یک حرکت جهانی از 5 قاره دنیا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نماد همبستگی اجتماعی است که روح جدید به وحدت مذاهب اسلام داده است، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یکی از بزرگترین حرکات بشری در طول تاریخ است و علاوه بر اینکه از لحاظ معنوی ارزش بسیار بالایی دارد از لحاظ جهانی نیز اتحاد تشیع را به همه دنیا نشان می‌دهد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه در برابر تمام منکرات و فسادهایی که استکبار درحال ترویج آن است، اربعین وحرکت امام حسین (ع) انسان را به سمت خداوند سوق‌می‌دهد، تصریح کرد: اربعین دنیا را تکان می‌دهد وخوبی‌ها، سخاوت‌ها و عنایت‌ها را آشکار می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها نشان می دهد که مراسم پیاده روی امسال اربعین در عراق با حضور پرتعداد و پرشور هموطنان برگزار می شود، اذعان کرد: ما از همه شرکت کنندگان در این مراسم تجلیل می کنیم و قدردان هستیم چرا که استکبار جهانی از همه حربه ها برای به حاشیه راندن و تحت شعاع قراردادن این رویداد بزرگ استفاده کرد و این حضور پر شور این توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه ولی با این حال برخی‌ها امکان سفر به کشور عراق را نداشته و برای همین امسال نیز پیاده روی «جاماندگان اربعین» در خلیل آباد برگزار می‌شود، عنوان کرد: این برنامه راس ساعت 9 صبح روز اربعین از میدان مرکزی آغاز شده و پیاده روی به مقصد پارک شهدای گمنام خلیل آباد ادامه خواهد داشت که این برنامه همراه با تجمع عاشقان ابا عبداله الحسین (ع) و سخنرانی و قرائت زیارت اربعین به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام /