یک‌شنبه 1 مهر 1403

پیاده‌روی عراقی‌ها این‌بار از کربلا تا نجف + عکس و فیلم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پیاده‌روی عراقی‌ها این‌بار از کربلا تا نجف + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یک هفته از برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی و حضور میلیون‌ها زائر در کربلا می‌گذرد. اما عراقی‌ها بر اساس رسم هر ساله پس از اربعین، از هر جایی خود را برای ایام رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به نجف اشرف و زیارت حرم امام علی علیه‌السلام می‌رسانند.

بر همین اساس، این‌بار پیاده‌روی زائران اربعین که از نجف تا کربلا بود، در مسیر بازگشت در حال انجام است و زائران با پای پیاده از کربلا به سوی نجف حرکت می‌کنند. زائران در حالی که پرچم یا رسول الله در دست دارند، با نوای «لبیک یا محمد» و «لبیک یا نبی» به سوی حرم علوی می‌روند.

پیاده‌روی زائران به سوی نجف

در مسیر به ویژه 20 کیلومتری نجف اشرف هم موکب‌های پذیرایی از زائران فعالیت دارند و این موکب‌ها تا حوالی حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام افزایش می‌یابد و شبانه‌روزی از زائران پذیرایی می‌کنند.

با توجه به اینکه مردم عراق ایام رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در نجف اشرف حضور دارند، کربلا خلوت شده و بسیاری از زائران و مجاوران کربلا هم به سوی نجف در حال حرکت هستند تا امشب و فردا خود را به حرم امام علی علیه‌السلام برسانند و در آنجا شب و روز 28 ماه صفر را به عزاداری بپردازند.

در ادامه تصاویری از پیاده‌روی زائران حرم علوی در مسیر کربلا تا نجف را در آستانه سالروز رحلت پیامبر اعظم صلی الله و علیه و آله مشاهده می‌کنید:

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حرم علوی نجف پیاده روی کربلا تا نجف رحلت پیامبر حرم امام علی زائران نجف عراق این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
پیاده‌روی عراقی‌ها این‌بار از کربلا تا نجف + عکس و فیلم 2
پیاده‌روی عراقی‌ها این‌بار از کربلا تا نجف + عکس و فیلم 3
پیاده‌روی عراقی‌ها این‌بار از کربلا تا نجف + عکس و فیلم 4
پیاده‌روی عراقی‌ها این‌بار از کربلا تا نجف + عکس و فیلم 5