سه‌شنبه 19 تیر 1403

پیام تسلیت وزیر کشور به خانواده شهید تربیت در گرمه ابلاغ شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیام تسلیت وزیر کشور به خانواده شهید تربیت در گرمه ابلاغ شد

بجنورد - ایرنا - پیام تسلیت عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، به خانواده بانوی معلم فداکار گرمه‌ای، که از وی به عنوان «شهید تربیت» یاد می‌شود، ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی عصر دوشنبه به نمایندگی از وزیر کشور و استاندار خراسان شمالی با حضور در جمع خانواده مرحومه مریم اربابی، که هفته گذشته به دلیل ابتلا به کووید 19 جان باخت اما بر روی تخت بیمارستان نیز دست از آموزش به دانش آموزان خود نکشیده بود، اظهار داشت: مرحومه اربابی تا آخرین لحظه زندگی خود، رسالت بزرگ معلمی را رها نکرد و این کار بزرگ هرگز فراموش نخواهد شد.

علی بیگ‌زاده با اشاره به تلاش مرحومه اربابی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان حتی در بستر بیماری تا واپسین لحظات حیات، افزود: پس از این ضایعه با دستور وزیر کشور و استاندار خراسان شمالی علاوه بر ابلاغ پیام تسلیت، به صورت حضوری در منزل این مرحومه حضور یافته ایم تا مراتب قدردانی از تلاشها و خدمات صادقانه آن آموزگار فقید را، که به عنوان الگوی بزرگی در عرصه تعلیم و تربیت نمود داشته است، نشان دهییم.

در جریان این دیدار که با حضور فرماندار شهرستان گرمه، معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد، دستور پیگیری مشکلات خانواده این معلم فداکار صادر شد.

نام و تصویر «مریم اربابی»، آموزگار مدارس ابتدایی شهرستان گرمه، که به علت ابتلا به بیماری کووید 19، پس از چند روز بستری در بیمارستان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد، به دلیل وجدان کاری مثال زدنی و دست نکشیدن از کار آموزش به دانش آموزانش، حتی بر روی تخت این بیماری مهلک، در یادها ماندگار و از وی به عنوان «شهید تربیت» یاد شد.

تصویر این معلم فداکار، در حالی که بر روی تخت بیمارستان است و دستگاه تنفس بر صورت دارد، گوشی اش را در دست گرفته و سرگرم آموزش دادن به دانش آموزان خود است، هنوز در فضای مجازی دست به دست می شود.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
پیام تسلیت وزیر کشور به خانواده شهید تربیت در گرمه ابلاغ شد 2